THE OH SO GLAMOROUS SIDE OF THE FASHION BIZZ;)

Etter en deilig helg med hubbymooning og bryllup i Danmark(som jeg kommer til å skrive om neste gang), ble det en brå start på mandagen med fly til Litauen kl.05.50. Jeg og Andrea, som er vår Head Designer på byMAGMALOU, skal sjekke ut vår nye fabrikk til vår ss15 kolleksjon. Kan vel trygt si at dagen ikke kjentes helt innertier ut, og hvis du tror jeg overdriver, Stay Tuned…

Først fant vi ut at flyet har mellomlanding i Riga (gikk litt fort i svingene da vi booket billetter;), og for to jenter med flyskrekk var den lille makrellboksen av et fly bare sånn passe spennende å sette seg inn i! Og det letta ikke akkurat stemningen at det var minusgrader hele veien så vi var blåfrosne! Men vi overlevde mellomlandingen og kom oss til Vilnius etter en litt for bumpy ride for min del! Fabrikken ligger 1,5 time unna, og vi skulle egentlig ta taxi dit. Men selv jeg som får menneskefobi, bakterieangst og indre uro av å ta offentlig transport ( Ja, jeg har satt min egen diagnose, men likevel frustrerende sant), skjønner at det kan være smart å ta toget til 30 kr, istedenfor taxi til 800. Så vi hanker inn en taxi, og kjører til togstasjonen og har nøyaktig 14 minutter på oss før avgang. Taxisjåføren sier det tar “teeeen-fifteeeen” minutter å kjøre. Det tok heldigvis bare 10, og på 4 minutter må vi drasse med oss masse tunge kofferter gjennom et trappehelvette uten like, krangle med ekspeditøren som nektet å forklare hvor toget går fra, løpe som gale bortover, nedover, rundt noen svinger, opp noen bratte trapper, og kaste oss inn på toget typ to sekunder før avgang! Etter nye 90 minutter i Narnia (hva skjer med at det er så sykt kaldt overalt??), ankom vi fabrikkbyen, Kaunas, som med det blotte øyet fremstår som spøkelsesaktig, grå og depressiv…Vi går mot en ledig taxi, da det kommer en annen taxisjåfør løpende mot vår, og klapper til han, skubber og dytter og roper noe uforståelig på litauisk. Den gale sjåføren prøver å overtale oss til å bli med han, men sjarmoffensiven funket ikke helt kan du si, så vi gikk for førstevalget…Vi ankommer endelig fabrikken, og innser raskt at dette kommer til å bli en prøvelse i “lost in translation”! Men vi prøvde så godt vi kunne både å forklare og forstå, så det gikk seg litt til etterhvert. Nå har ingen av oss spist siden 06.00, så kl.17 avslutter vi møtet for å sjekke inn på hotellet og spise. Da vi ankommer hotellet viser det seg at bookingen ikke er blitt registrert, tross bekreftelsen vi fikk fra hotellappen(som tydeligvis er noe shady!!) Hotellet er fullbooket, og resepsjonisten må ringe flere hotell før hun får napp. Ny taxi til nytt hotell, og vi sjekker inn, kaster koffertene inn på rommene og løper ned til restauranten-som er stengt!! Det er et privat selskap,men vi får beskjed om å sette oss i baren så kan vi få samme meny der. Vi bestiller, og etter en halvtime kommer servitøren og gjør oss oppmerksom på at det vil ta en time til før vi kan bli servert pga det private selskapet i restauranten. Nå holder det nesten på å rable for meg, så hun får “tilbakemelding” på den dårlige servicen,og Andrea mente hun kunne skimte en tåre i øyekroken hennes:0 Desperate etter et sted å spise spør vi resepsjonisten, som egentlig ikke vet om andre restauranter enn de som ligger i et slitent kjøpesenter(!!) 5 min fra hotellet. Vanligvis hadde vi sikkert gjort en effort for å finne et alternativ, men med null energi og dritsultne, går vi bort og ender på et sted som har verdens største meny (alltid et godt utgangspunkt om man har lyst til å bli matforgiftet), og vi lander på pizza og gratinerte pannekaker(!). Vi får selvfølgelig seff. feil pizza, men er for slitne til å klage…Hvis du tror vi nå har tinet opp etter en dag i frosttemperatur, tar du helt feil! Restauranten ligger inntil en ishall(!!!), og bordet vårt ligger inntil vantet med hundre hockey kids som som synes det er fryktelig gøy å slå på ruta…Trenger vel egentlig ikke å meddele at vi ikke delte den humoren. Jeg har nå så tynnslitte Litauistiske nerver at jeg bare gleder meg til å komme tilbake til hotellrommet for å ta en lang, varm dusj. Da det viser seg at det ikke er noe varmt vann i dusjen, setter jeg meg ned på gulvet, gråter/banner/gråter litt, før jeg kapitulerer og legger meg i sengen-med klærne på! Klokken er rundt 21.00, og jeg sovner innen 5 minutter…Welcome to Lithuania, and The World of Fashion!! #fashion #soglamorous #behindthescenes

I dag skal vi se på noen stoffer vi mangler til et par av kjolene, så krysser fingrene for at tirsdagen vil smile litt mer enn gårsdagen??

Har du hatt dager der det føles ut som alt går galt??

6 kommentarer
    1. Det gjør den sikkert! I mellomtiden skal jeg nyte Marthe Fringe’n min som en god venn hadde med til Texas for meg. Kanskje du får flere bestillinger fra US;) Tvi tvi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg