NORDMENN ER GALE!!!

Oj, se som hun koser seg på fjellet, tenker du kanskje? Nei, jeg gjør ikke det kan jeg fortelle deg tilbake!! Fordi jeg liker ikke å fryse. Jeg liker ikke når snøsludden står horisontalt og pisker meg i ansiktet. Og jeg liker ikke at man liksom må ta på seg verdens største glis, presse på de altfor stive og ubehagelige slalom støvlene og glede seg til å suse nedover de altfor bratte bakkene jeg egentlig ikke tror det er meningen at vi mennesker er ment til å skulle ferdes i. Og jeg skjønner ikke at selv om det er minus 20 grader, og det regner og blåser så mye at du kan bare drite i det, så er folk tilsynelatende veldig happy til tross. Mannen min påstår det kan være meg det er noe feil med, men ikke ti ville snøkanoner kan få meg til å synes det er noe som helst ok å stå fastspent på et par planker som egentlig ønsker at du skal falle og slå deg. Hardt! Mulig at dette er kjernen til min mildt sagt overbevisende aversjon mot å stå på ski, siden de minnene jeg har fra da jeg 12 år gammel kjørte ned og nesten drepte en søt, eldre dame i en sort superstylish bobledress, ikke er helt av det rosenrøde slaget…Derfor sitter jeg her alene i bilen på Trysil Høyfjellsenter, og har kapitulert mot støvlene som jeg ikke fikk på meg, selv om jeg kjempet en ærlig kamp og nærmet meg en mørkelilla farge i ansiktet av anstrengelse og sinne, før jeg ga meg. Men etter en rask titt ut av vinduet er jeg ganske trygg på at mannen og datteren min har det mye hyggeligere i bakken uten meg;) Nå kommer heldigvis den delen jeg faktisk liker med å være på fjellet, en aldri så liten after-ski og god stemning i hytta til et vennepar. Jeg skal sitte pal foran peisen med store, varme ullsokker, et stort glass hvitvin og ta livet helt med ro!

People in Norway loves to ski, even in ice cold temperatures, stormy weather and rain. I’m not to crazy about the idea of freezing my ass off, so I’m perfectly happy staying in the car;)

God femtedags jul!!;)

Mannen min syntes det var fantastiske forhold i bakken i dag…

My husband thought it was perfect ski conditions today…

Jeg klarte ikke å jobbe opp den samme entusiasmen kan du si…;) Er jeg den eneste i Norge som ikke eeeeelsker å stå på nedover-ski??

I didn’t…;)

Wearin’:

Beanie//Bianco

Goggles//Oakley

Superwear//AiloGaup

Jacket//SecondFemale

Skipants//BjørnDæhlie

MonsterShoes//Sorel

8 kommentarer
    1. Nei du er ikke den eneste! Jeg hater både nedover-, bortover- og oppoverski. Alt sammen er et eneste mareritt. Men å si det høyt i dette landet her er som å si at man ønsker at klimaet skal gå til helvete og at vi alle skal drukne i en syndeflom…eller noe sånt…

    2. Du er ikke alene! Jeg er så glad for at jeg bor i Danmark jeg, jeg får ønsket mitt oppfylt i år-snø på juleaften, og så er den i ferd med å smelte bort igjen nå. 2 grader pluss! JA til snøfritt alle andre steder enn på fjellet, så kan det være valgfritt 😀
      Fortsatt god romjul og godt nytt år!

    3. Så morsomt innlegg. Ble revet med gjennom hele teksten din! Føler med deg, men jeg synes det faktisk er litt gøy å stå nedover, aller helst på brett da. Skia går jo bare i kryss :p Men liker det best når vi har kommet litt utpå våren. Når du kan ta av deg jakka og stå i fleecegenseren. DET er digg. Nå er det bare pissekaldt og ekkelt! Nyt vinen og peiskosen. Det er definitivt det beste med fjellet. Spesielt når du kommer utenifra og er litt kald i kroppen 😉

    4. KRISTINE GANGFLØT: Enig! Ski kan være gøy det altså, spesielt når det er litt varmere i lufta og pent vær, så hadde en fin dag i bakken i dag i motsetning til i går heldigvis:) Men fremdeles litt redd da,hihi…Fortsatt god romjul! Klem,marthe

    5. Dette innlegget fikk meg til å le! Hver vinter blir jeg “lurt” med på topptur av min kjære, og hvert år ender det med snørr og tårer, fordi det ikke finnes naturlig å skulle kjøre ned bratte banker på to ustabile planker. Men i påsken er ikke bakken så altfor verst 🙂 En kakao i solveggen etterpå er verdt det! Godt nytt år til deg!

    6. Elise: Har vært litt snørr og tårer på meg også opp igjennom årene, men hadde faktisk en fin dag i barnebakken i dag, hehe!!:) Godt nyttår til deg også:) klem,marthe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg