“EXTREME MAKEOVER HAIR EDITION”!!

Her om dagen var jeg test-kunde på en hårbehandling som skulle gi et semi-permanent mykt, rett og glansfullt hår. Jeg tenkte det hørtes altfor godt ut til å være sant! Men om du føler du har et litt tørt og brusete vinterhår, bør du pusse lesebrillene, for dette er faktisk Really Good News for alle som ønsker seg et enklere og sunnere hår å vedlikeholde, spesielt nå på vinteren!

Mitt hår er blitt mye behandlet opp igjennom årene, med alt fra farging, highlighting og bruk av ulike styling- og varmeprodukter. Selv om jeg har verdens beste frisør i Andres på Inch i Behrensgate på Frogner, og kurer det minst én til to ganger i uken, blir håret uansett litt mer brusete og tørt på vinteren som jeg tror de fleste opplever. Da jeg ble spurt om å teste en relativt ny behandling her i Norge, også kallt “The Hair Plastic Surgery”, hadde jeg ærlig talt ikke de helt store forventningene, men siden den er basert på økologiske og bærekraftige ingredienser uten skadelige kjemikalier og giftstoffer, tenkte jeg det var verdt å prøve hvertfall.

Had the best “Hair-speriance” trying out this relatively new keratin treatment to eaze down the winter-frizz and adding some shine and strength instead. You can tell by the pictures that it really made a difference, and I’ve added this “Hair plastic surgery” to my regular winter-splurging list. For more info, check details below.

Før: Her er håret mitt vasket med rense sjampo og bare blåst tørt før behandlingen…

Først renses håret med en rense sjampo før det børstes og blåses tørt. Så påføres keratin-behandlingen i håret, som skal virke litt, før frisøren “fuser” produktet godt inn i hårstråene ved hjelp av en rettetang. Når det er gjort, skylles og vaskes håret på vanlig måte og kures i 15 min, før det fønes tørt igjen. Og virkningen var overraskende stor, for håret ble silkeglatt og jeg kunnes nesten føle hårstråene smile av lykke, tihi.

Etter: Håret er behandlet på samme måte som på før-bildet, og fønet tørt uten hjelp av børste. Ser du forskjellen?:) ( Colour and cut by Andrés@Inch/ “Keratin Hair Surgery” by Camilla@CamillaBrahmsFrisører)

Keratin er et protein som finnes naturlig i håret, og gir det styrke, men hårets keratin-nivå svekkes etterhvert av bl.a varmeapperater, stylingprodukter og miljøgifter. Så om du ønsker å skjemme bort håret ditt litt ekstra, ville jeg absolutt anbefalt deg å prøve ut denne behandlingen. Den er litt pricey, men siden den varer opp til 3-4 måneder, kan man jo veie det opp mot den tiden man normalt ville brukt på å glatte ut håret og penger spart på ulike stylingprodukter, for å se om det lønner seg. Tror hvertfall dette kommer til å bli en fast vinter-splurge for min del;)

Wishing you all a good and a healthy Hair-Year, hehe:)

For priser, nærmere info eller timebestilling kan dere ta kontakt med Camilla Brahms Frisører på Frogner på tlf: 90131007 eller [email protected]:)

11 kommentarer

Siste innlegg