THE PERFECT LBD!

Hadde en fantastisk koselig middag med et vennpar på Festningen Restaurant i går, som har en fantastisk beliggenhet med utsikt både over fjorden og inn mot byen. Med en superdelish meny og kjempehyggelige servitører, har den definitivt seilet opp til å bli en av mine topp 5 restauranter i Oslo.

Når man ikke helt vet hva man skal ha på seg, og har prøvd minst 5 forskjellige antrekk uten at man egentlig føler seg bra i noen, er “Den lille sorte” perfekt å dra ut av skapet. Uttrykket “The little black dress” ble et kjent uttrykk med Coco Chanels sorte korte kjoler på 20-tallet, og er fremdeles det ene plagget man alltid bør ha en eller to versjoner av i garderoben, siden den kan brukes til de fleste anledninger og både pyntes opp og ned.

En av mine personlige lbd favoritter fant jeg på salg hos IRO i New York før jul. Det var “love at first sight”, og jeg ignorerte lett at den eneste kjolen som var igjen hadde en lappe med str.34 i nakken, én størrelse mindre enn jeg faktisk er…Jeg trakk pusten og holdt inn magen, for den bare skulle og MÅTTE bli min. Kjolen var rimelig tight i utgangspunktet, og det hjalp ikke akkurat at den var for liten i tillegg. Etter ti minutter begynte selgeren å bli litt bekymret og ropte inn i prøverommet: “Still alive?? Can I help you??”, hehe. Lettere rød i ansiktet og med elektrisk hårsjokk på hodet, trippet jeg ut og latet som den passet helt perfekt og kastet ut med en klam over-overbevisende stemme og et ganske så skjevt lite smil: “I’ll take it. Fit’s like a glove!!” Mens jeg omtrent kunne kjenne nesen min vokse av den hvite lille løgnen min, var sannheten den at jeg faktisk var livredd for å ta den av. Om jeg i det hele tatt ville ha fått den av!!! Så flaks at kjolen var på salg for å si det sånn, for den ble litt ufrivillig med meg hjem må jeg innrømme. Men etter at jeg endelig fikk lirket den av meg på hotellrommet den kvelden, uten at den rett og slett sprakk(hehe) er den blitt en av mine “all time favourites.

Gikk for “smokey eyes”, gullshimmer- farget highlighter på kinnbena og “nude” lepper. Elsker accessoirer fra Maria Black og We The Hatters, så stacket opp med gullfargede ringer, to enkle smykker og dobble perleformede øredobber i sort og gull fra Glitter.

Ønsker dere alle en god ny uke! For meg er dette en veldig hektisk uke, der det står mye spennende på tapeten. Så håper alle lungebetennelser og forkjølelser holder seg rolig, så får med meg første dansekurs-dag med Nadya Khamitskaya på tirsdag, feiring av 14 års dag med mannen min på ons, costume awards på torsdag og StyleMag Interiør lansering på fredag, so stay tuned for some fønn støff:)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg