WHAT A GIRL TO DO…???

Hva skal en gjøre når man er allergisk mot alle typer gull, og ikke får brukt gifteringen sin?? Man tatoverer en!!;)

Jeg har snart vært gift i 10 år, og har hatt to forskjellige gifteringer, men reagerte på begge. Dro til en hudlege som testet meg for gullallergi, og joda, denne jenta tåler hverken gult eller hvitt gull, så har ikke kunnet brukt gifteringen min på mange år! Så i går spurte jeg på hotellet om de visste om en bra tattoo-shop, og 20 minutter senere ramlet jeg inn i en dunkel sjappe i Soho, og sa: Hi, I’m allergic to my wedding ring, can you tattoo one?? De så litt rart på meg først, men en dude med sølvgrill i kjeften, og tatovert herfra til månen, utbrøt:” That’s really cute, we can do that”. Ble litt satt ut av at han ser ut som verdens skumleste bad boy, og brukte ordet “cute”, men tenkte at jeg sikkert er i gode hender.

Since I’m allergic to all types of gold, I haven’t been able to use my wedding ring for many years, so yesterday I came up with an alternative solution; why not tattoo one? Was taken well care of by the guys @firthstreettatto in Soho, and I couldn’t be more happy ’bout the result!

Tried to keep a brave face, but it really did kinda hurt!! #Aoouuch

Is it a chicken’s foot?? No, it’s mah hand and my new “wedtattoo-ring” manifested with our initials;)

Thanx, Firth Street Tattoo!

12 kommentarer
    1. Kristoffer: Da vet du bedre enn hudlegen min i såfall;) Bruker bare uekte ting, som går helt fint, men gull får jeg store blemmer og sår av. Hvordan du ønsker å klassifisere det, er helt opp til deg. Ha en edel dag:)
      Klem,Marthe

    2. mest sannsynlig nikkel ja, men gull er faktisk et av de metallene med MEST nikkel i. Bare en myte at man kan bruke gull om man reagerer på nikkel. 😉 lurt med tatovering!

    3. Folk reagerer veldig forskjellig på ulike metaller.
      Men en genial ide og tattovere giftering når man ikke kan bruke det.
      Det ble veldig bra

    4. Hei
      Søsteren min har akkurat samme problemet med hennes gull giftering. Blemmer og brannsårlignende reaksjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg