SKIN CARE 911!!!

I går måtte jeg sende en sms til Isabella på Elite Helse, eller “My Scincare Angel” som jeg også kaller henne!

Jeg er i “lykkelige omstendigheter” på alle mulige måter, og i morgen passerer vi de magiske 12 første svangerskapsukene, så kanskje kan vi senke skuldrene litt mer for hver dag som går. Men kroppen jobber tydeligvis på høygir, og jeg må innrømme at det er litt tungt å ha heavy svangerskapskvalme, være trøtt, svimmel og sliten hele tiden. Dette er jo heldigvis noe som vil slippe taket etterhvert, men en annen ting jeg hadde glemt fra forrige svangerskap er HUDEN! Om du smelter sammen to fjortiss-tryner, og blander inn en god dose pigmentflekker og store porer, har du et godt bilde på hvordan huden min ser ut om dagen. Hormoner, oppkast og stress er visst ikke optimalt for huden sier de, så da må jeg mobilisere med den sterkeste skytsen som finnes, nemlig denne vakre skin care-guruen:

Jeg har gått til Isabella siste halve året, og ingen kan hud på et medisinsk nivå bedre enn henne, og jeg lover jeg har pløyd “markedet”;) I dag satte hun opp en plan for meg fremover, og vi kickstartet opplegget med en laser-og enzym behandling for å begynne bryte ned mine hormon-akner.

Det sved litt, men når hun blåste kald luft over enzym-masken var det bare deilig, og da hun peelet den av fikk jeg litt “face-off”-feeling, og huden føltes umiddelbart mye “cleanere” ut.

Merker at det er litt skummelt å legge ut et bilde helt fritt for sminke, med alle urenheter, arr, pigmentflekker og hormonutbrudd! I tillegg til å være møkksliten med blodskutte øyne,etter en morgen tilbrakt på badegulvet foran doskålen…Samtidig tror jeg mange andre også har perioder der huden ikke helt spiller på lag, eller sliter med litt mere permanente hudproblemer. Og noen ganger er det greit å se at andre også har de samme problemene, så kan man heller hjelpe hverandre med tips og gode råd…

Jeg kunne hvertfall ikke bedt om bedre “911 rescue” for huden min, så følg gjerne min hudpleie-reise fremover, og forhåpentligvis fremgangen vi håper på.

Puss, Marthe

Ps: Husk solkrem da, folkens!! Trenger ikke være mye sol, før huden tar permanent skade av den!!

2 kommentarer
    1. Du er jo bare herlig! “Godt” å se at du kan legge ut helt ærlige bilder som viser at du er lik resten av oss. Ikke mange av de mest populære bloggerne som viser seg fra sine sårbare sider, noe som får oss “vanlige” mennesker til å se på dere som noen utenomjordiske skapninger. Synes det er utrolig bemerkelsesverdig og verdifullt at du velger å dele så mye med leserne dine. Som du sier, så er det alltid en trøst når man vet man ikke er alene om ting. Krysser alle fingre og tær for at alt skal gå bra med gullet i magen din!! Ha en god helg! 🙂

    2. Marthe: Tror de aller fleste har helt vanlige liv med helt vanlige problemer og utfordringer, som kan være like greit å dele som når alt er tipptopp:) Og tusen takk for superfine ord!!:):) Stooor klem,Marthe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg