RED LIPS RECIPE!!

I dag gjorde jeg en liten tv-snutt innspilling som er litt hemmelig frem til 6.juli, men det jeg IKKE skal holde som en hemmelighet, er hvordan du legger den perfekte rød leppestiften:

1.Har du god tid, gjerne skrubb leppene godt, så de blir myke og fri for tørre “leppeflak”. Jeg fikk en scrub i venninnegave jeg er usikker på hvor man får kjøpt, men den er kjempegod og lukter litt cola saftis som bringer frem masse barndomsminner fra da vi hamstret Mr.Freeze hver sommer;)

2. Påfør en god lipbalm eller annet produkt som tilfører masse fukt. Jeg elsker produkter som gjør flere ting, og har lagt min elsk på ZO sin “Liprebuild”(490 kr) som inneholder både masse fukt og antioksidanter, og er med på å øke sirkulasjonen som bidrar til å bygge opp leppenes naturlige volum og farge. I tillegg føles den veldig avkjølende på som roer ned såre eller sprukne lepper. Perfekt å bruke alene eller under andre leppeprodukter.

3. For å få en matt look som varer i timesvis bør du først legge litt av foundationen din på leppene for å nøytralisere fargen, før du sveiper lett over leppene med et pudder, helst med solfaktor, da det er minst like viktig å beskytte leppene dine, som resten av huden. Jeg har brukt Lancomes nye foundation, Miracle Cushion(375 kr), med solfaktor 23, og et produkt jeg ble hekta på i fjor som alltid er med meg i veska, nemlig løspudderkosten “Sunforgettable” fra merket Colorscience(495 kr), som er både vannfast og inneholder solfaktor 30.

4. Jeg liker å bruke lipliner før jeg legger en rød eller annen mørk leppestift. Slik får du en cleanere kant rundt leppene og du unngår at den sklir ut. Jeg har brukt “Kiss me quick” fra Mac.

5. Påfør ønsket nyanse på leppene. Selv er jeg veldig glad i rød-oransje farger, som er extra fresht til en sommerbrun hud. En av mine favoritter fikk jeg i en goodie-bag i fjor tror jeg det var, og er fra L’Oreal.

6. Ta et papir mellom leppene og trykk de godt mot hverandre, før du påfører en ny runde med leppestiften. Jeg bruker alltid en pensel når jeg påfører rød-toner, for det er så lett at det kommer utenfor om du bare klatter på.

7. Nå bør du ha noen flotte og elegante rød, matte lepper på plass! Ønsker du heller en mer glossy look, kan du avslutte med favorittglossen din. Jeg har akkurat prøvd ut glossene fra Lindex Beauty(48,50 kr), som er perfekte for en glossy finish på fargede lepper da de bare tilfører et lite hint av farge men gir optimal glosseffekt. Når du velger farge på glossen, bør den ha nogenlunde samme nyanse som leppestiften, men det er selvfølgelig lov å leke seg litt og prøve ut å mixe andre farger og nyanser også-bare husk å ta en ordentlig god titt i speilet før du går ut, så du er sikker på at det ikke ble helbom!!;) Lykke til!!:)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg