SKINCARE 911-VOL.2

For noen måneder siden lovte jeg meg selv å bli flinkere til å ta vare på huden min, og oppsøkte min venninne og hudpleie-guru på Elite Helse, Isabella, for gode råd. Jeg rakk å få noen skikkelig bra laserbehandlinger som blant annet hjalp veldig på mine hormonelle akneutfordringer, og har nesten ikke hatt et utbrudd siden. Men siden jeg fikk heavy svangerskapskvalme, har jeg ikke hatt energi til å gå ut av huset engang til tider, og selvpleie har ikke stått øverst på lista akkurat. Men de siste ukene er kvalmen blitt litt mildere, og jeg har fått mere energi til å fungere godt noen timer på dagtid, og fyyyyy søren så herlig livet plutselig er blitt med de pustepausene!! – Og gjett om hudpleietime stod høyt på lista, hehe! Jeg har solskader og arr som egentlig trenger medisinske produkter, så jeg gleder meg til å få startet skikkelig med Obagi-programmet etter at bebissen er født. Men enn så lenge kan jeg forberede huden på den sterkere Obagi-behandlingen med produkter fra ZO istedenfor, som er litt mildere og svangerskapsvennlig. Jeg har kjøpt produkter fra ZO i flere år, men aldri hele serien sammen. Jeg har jo vært så heldig å få masse forskjellige produkter i både goodiebags og av mannen min og venner(som vet hvilken beauty-junkie jeg er,tihi) i tillegg opp igjennom, og har derfor mixet og matchet litt forskjellige hudpleiemerker. Men det har vel egentlig ikke funket så bra, så nå skal jeg være trofast fremover og kun bruke én serie alene for å oppnå optimale resultater.

Jeg bruker nå et standard produkt-kit ( level 2) med 5 produkter som passer for de som ønsker å forebygge eller allerede har begynt å få fine linjer, ujevn hudtone og “slækkere” spenst. I tillegg skal jeg bruke t-pads etter rens og eksfoliering, som virkelig klarner huden og forebygger store porer, og smelle til med ZO sin signaturbehandling med pensling en gang i måneden for å effektivisere prosessen til en jevnere hudtone og overflate.

Steg-for-steg:

1.Exfoliating cleanser: viktig å rense huden godt morgen og kveld. Jeg bruker en for normal til fet hud. I følge 90% av alle kvinner en underliggende fet hud, men tror den er tørr når den bare er fuktfattig som faktisk er en forskjell. Derfor viktig å bruke produkter ment for fet hud, MEN tilfører fukt om du er i denne kategorien.

2. Exfoliating polish: jeg skal eksfoliere etter rensen 4-5 ganger i uken en stund fremover, for å fjerne døde hudceller og talg, som gjør at aktive ingredienser kan trenge lettere inn i huden.

3. Te-pads: Fjerner også talg og olje. Bruker disse hver dag, også de dagene jeg eksfolierer for ekstra effekt.

4. Dag: Daily power defense: dagkrem som reparerer, beskytter og styrker cellene/Natt: Growth factor serum plus: bruker 2 pump av dette serumet som skal styrke produksjonen av kollagen opprette hudens balanse igjen.

5. Oclipse sunscreen+primer spf30: denne solkremen har jeg brukt hver dag, sommer som vinter i over ett år. Det geniale er at du kan bruke den alene da den gir litt naturlig “teint” og fungerer også som primer om du vil bruke foundation over.

Jeg merker jeg er skikkelig gira og motivert til å følge disse stegene, og ikke sluntre unna noen kvelder, uansett hvor trøtt man kan bli.

Bruker du noen av disse produktene, er det veldig kult med tilbakemeldinger om dine personlige erfaringer med de:)

xMx

2 kommentarer
    1. Utrolig gode produkter.Jeg bruker rens,skrubb og øyekrrmen. Ønsker meg daily power defenders og retamax😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg