OM TØFLER, SYLTETØY OG TIPS TIL SINGLE LESERE!!;)

Siden jeg er 80% sykemeldt ut august med disse deilige svangerskapstilleggene som kvalme og bekkenløsning, prøver jeg å ta livet litt med ro om dagen. Bloggen blir nok derfor preget av litt forskjellige type innlegg fremover, da jeg er en type blogger som aldri planlegger innhold kun for bloggen sin del. Som oftes er jo dét den mest profesjonelle fremgangsmåten og skaper de beste bildene og mest kontinuitet, men for meg passer det best å blogge “as I go”, ellers ville jeg aldri hatt tid til å gjøre det i det hele tatt. Dette kan jo dog bli en liten utfordring når man hovedsakelig skriver mest mote-og skjønnhetsrelaterte innlegg, siden det er dét som vanligvis preger hverdagen min. Men nå for tiden vagger jeg stort sett rundt med stor mage iført comfy treningstøy og tøfler, så innholdet på bloggen vil nok som nevnt før, gradvis endre seg i takt med det jeg har mest fokus på i øyeblikket. Som nå i sted for eksempel, da jeg stod over kjøkkengryta og lagde hjemmelaget syltetøy. Jeg er ikke en oppskriftsblogger, men tror sannelig jeg deler den på slutten her likevel, for den ble faktisk ganske god, tihi! Når sant skal sies er jeg på langt nær The Queen of The Kitchen hjemme hos oss for å si det forsiktig, og å lage syltetøy er tydeligvis et så uvanlig husmoraktig syn for familien min at mannen min holdt på å falle i bakken av overraskelse-og latter(!) da han kom inn på kjøkkenet, og lurte på om jeg er blitt alvorlig værsyk i regnet her på hytta;) Men jeg må innrømme at det var innmari hyggelig å renske jordbærene, og koke de opp i gryta mens datteren min rørte rundt og vi smakte til med sukker. Så blir nok ikke siste gang jeg tar på meg forkleet, dog jeg tør ikke love noe. Kan tross alt ikke se bort fra av at jeg lider av å ha vært “uberegnelig i gjerningsøyeblikket” pga lett overskyet vær og litt duskregn, haha. Uansett blir det deilig med noen uker på Sørlandet nå, hvor vi har et sommersted rett ved Arendal som heter Narestø. Har vært her hele helgen, men må hjem noen dager denne uken for litt kiro-911 for bekken, rygg og hofter. Ble kontaktet av en leser som hadde masse gode tips ifht til produkter og behandling for bekkenløsning, som jeg gleder meg til å fortelle dere mer om! Det ene produktet har allerede gjort at jeg kan sove en hel natt uten å våkne av smerter når jeg rører på meg. Dette produktet anbefaler jeg sterkt ikke bare til gravide, men også spesielt til alle dere single lesere der ute! Spent på hva det kan være?? Stay tuned sier jeg bare…!!:):)

Emma Louises hjemmelagde jordbærsyltetøy:

Fjern hamsen på 1,5 kg/3 kurver jorbær og gi de et rask oppkok mens du moser de til ønsket konsistens. Om du skal fryse noe av det eller ønsker en tykkere konsistens, er det lurt å tilsette litt frysepulver, rett etter oppkoket og rør om. Ta kasserollen av plata, og smak til ønsket mengde sukker, honning, stevia eller annet ønsket søtningsmiddel. Hell sylta i enten frysebeger eller dekorative og stemningsfulle glass for et ekstra godt smil om munnen hver gang du tar en skjefull! God syltesommer, kjære lesere! Klem, Marthe

2 kommentarer
    1. Thorleif Monsen på Røa kiropraktor klinikk er magisk bra! Han har spesialisert seg på gravide og spedbarn.. Just å tip;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg