MAID OF HONOR

Forrige helg var jeg forlover til en av mine beste venninner, som holdt et fantastisk bryllup i København. Vielsen ble holdt i den usedvanlige vakre Marmorkirken i sentrum, etterfulgt av apéritif og middag i Frederiksberg Have på Restauranten Mielcke og Hurtigkarl. Jeg ender ofte opp med sorte kjoler i bryllup om det er lov, for jeg føler meg alltid vel i den fargen som som regel kan styles på så mange forskjellige måter i forhold til både valg av sko, hår, makeup og accessoirer. Siden kjolen var ganske åpen i ryggen med bare et lekkert blondestykke over skulderbladene, ville jeg ha en enkel oppsatt “hair-do”. Valgte en av de letteste, men også mest elegante frisyrene jeg vet om som jeg også kan klare å gjøre på meg selv på under 5 minutter. Det eneste du trenger er et hårbånd du liker, noen hårnåler og litt hårspray.

Celebrated one of my best friends, Linda’s wedding in Copenhagen last weekend, and I was so happy to be her maid of honor. 7 months pregnant or not, I often opt for black dresses in weddings if it’s allowed, because it’s such an easy colour to feel really comfortable in and can be styled in so many different ways. As my dress had an open back, I wanted to put my hair up in a simple but chic hair-do.

Jeg vasket håret dagen før, for å unngå at håret ser for mykt og skinnende ut. Liker det bedre når det ser litt mer messy og “ugjort” ut. Jeg gredde ikke igjennom det engang, men delte bare håret i en midtskill og satte på hårbåndet og festet det med to hårnåler i nakken(båndet bør være elastisk og relativt stramt, og må ligge OVER håret bak) Så er det bare å starte på én side ved ørene og surr så en og en seksjon av gangen rundt hårbåndet til du kommer til midten. Gjenta det samme på andre siden, og har du fremdeles hengende hår i midtpartiet når du når midten igjen, er det bare å fortsette å surre det opp til alt er festet inn under hårbåndet. Fest noen hårnåler der du føler du må dobbelsikre best mulig for å holde frisyren på plass, og avslutt med en “dæsj” hårspray. Works everytime;)

With a hairband, some bobbypins and hairspray you can do this look in less than 5 minutes. Part your hair, put your elastic hairband on OVER your hair and start tucking sections of hair from one side to the middle, and then repeat the same procedure from the other side again. All left-over hair in the middle you can keep on tucking until it’s all done. Secure the finished “doo” with bobbypins and hairspray!

Hairband//Bought in Paris

Shades//Etla

Earrings//Prada

Dress//SamsøeSamsø

Clutch//byMAGMALOU

Heels//HeleneWestbye

Some snapchat pix (find me under magmaloumarthe) from the wedding:

Me and Linda,The Bride, getting ready at the hotel.

Went for a bronzed but subtile makeup-look.

Drive safely-even in your wedding dress!!;)#safetybelt

Me and my husband outside “The Marble Church” in Copenhagen.

Congrats, Linda and Fredrik, and thanx for choosing me as your maid of honor! I truly was honored being there by your side!!:) Always got yar back, Sistah!!;)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg