NY FAVORITTSTILLING!!

Nå er jeg faktisk snart 8 måneder på veg, og både hode og kropp har fått kjørt seg relativt hardt og lenge med daglig oppkast, kvalme og bekkenløsning siden mars. Derfor har de siste uken vært så deilig, for takket være en av mine lesere har jeg nesten fått et nytt liv! Åsa Roth jobber med et produkt som heter “bbhugme”, som er en støttepute spesialdesignet for gravide og ammende. Alle som har vært igjennom svangerskap, voksende mager og ubehag med å finne gode sitte-og liggestillinger, vet hvor slitsomt det kan være å måtte bygge opp forskjellige kroppsdeler(hehe)med puter og pledd for å få ekstra støtte og mer stabilitet, spesielt om man er plaget med bekkenissues. Jeg fikk tilbud om å teste puta, og den har blitt min aller beste venn! Jeg bruker den når jeg sover, i sofaen som støtte bak ryggen når jeg ser på TV og i bilen om vi skal kjøre langt! Datteren min på 6 år har også lagt sin elsk på den, og bruker den som sovestøtte/kosepute foran seg når hun sitter i bilsetet. Jeg har til og med anbefalt den til mine single venninner, for en mykere “partner” skal man lete lenge etter! Så hverdagen er blitt litt lettere i hvileposisjoner, men jeg har fremdeles hatt store utfordringer med å stå oppreist mer enn 5 minutter av gangen, gå lengre enn 20-30 meter før smertene blir for intense, så jeg har måttet ty til krykker (som jeg faktisk ble tipset om å kjøpe på “Enklere Liv” av en lege. De er sorte, sammenleggbare og veldig praktiske, så godt fornøyd med den investeringen på rundt 500kr) om jeg vet jeg må bevege meg mer enn jeg klarer på egne bein. Og er jeg på type flyplasser, IKEA eller kjøpesentre er det bare rullestol som gjelder!! Sist jeg var gravid prøvde jeg ulike kiropraktikere og fysioterapeuter uten gode resultater, så var fremdeles litt skeptisk da samme Åsa foreslo å booke time til henne som står bak utviklingen og designet av “bbhugme”, nemlig kiropraktor Elisabeth Aas-Jakobsen som er innehaver og grunnlegger av behandlingsstedet “Bekken og Barn”. De er spesialister på rygg-bekken-lyske-og symfyseproblematikk under svangerskap. Jeg har vært der 4 ganger nå, og jeg merker allerede stor forskjell! Jeg har ikke brukt krykkene på en uke, og smertene som forplanter seg absolutt overalt i kroppen har dempet seg betraktelig, så jeg slipper å være redd for å bevege meg hele tiden. Faktisk følte jeg meg så bra i helgen at vi hadde 31 barn i min datters bursdagsselskap på lørdag uten store problemer med smerter, og klarte å gjennomføre et garderobesalg med noen venninner på søndag. Men jeg ble nok litt overivrig, for på søndag kveld gikk hele kroppen i lås, og jeg fikk så vondt at det var ikke lett å holde tårene tilbake. Heldigvis hadde jeg time til Elisabeth dagen etter, etterfulgt av en deilig bindevevsmassasje hos Liv på samme sted, så i dag er jeg mye bedre igjen. På en måte er det et bra tegn at jeg ivrer etter å gjøre ting igjen, for det betyr jo bare at jeg blir bedre, så får jeg heller ta noen smeller innimellom for å finne ut hvor mye kroppen faktisk tåler og hvor jeg bør legge lista for aktivitet og bevegelse. Men i jungelen av produkter og behandlinger er jeg utrolig glad for å kunne dele noe som faktisk fungerer og hjelper en, så om du sliter selv med lignende plager eller vet om andre som gjør det, så vær så snill og del! 9-10 måneder er fryktelig lenge å gå rundt med konstante smerter og ubehag, når man kan få hjelp om man oppsøker de riktige behandlingsstedene. Og jeg går hvertfall god for mine anbefalinger her i dag!!

(Samarbeid: Jeg var så heldig å få en bbhugme-pute av Åsa, og hos Bekken og Barn får jeg noe rabbaterte priser, men det føles egentlig helt feil å skulle måtte oppgi det, for hadde anbefalt det av hele mitt hjerte uansett!! Ps: Bekken og Barn har også avdelinger i Bærum, Sandnes og Trondheim også, og i tillegg til Elisabeth er klinikken grunnlagt av Hilde Sjo Tavares og Ann Kristin Homdrum) Ha en nydelig dag! klem, Marthe

Perfekt støtte og komfort når du skal sove!

…eller bare chille i sofaen…

Og ikke minst amming!

Kan jo bare håpe på at bebissen ikke kommer ut med like mye kroppshår som denne lille krabaten jeg snek til meg til et demonstrajonsbilde, hehe!!

Wearing:

Caps//Gestuz

Singlet//Run&Relax

Slacks//StellaMcCartney

Følg meg gjerne på snap og insta på “magmaloumarthe”:)

2 kommentarer
    1. Så flott og god du er Marthe. Og for en god ide med puta! Jeg ligger noen uker foran deg i graviditet og har da puter både her og der når jeg skal sove eller slappe av. Må si jeg er imponert over deg, ikke lett med så mye plager. Lykke til i innspurten! Klem Karianne

    2. Karianne amlie:Så søt du er, og veldig kos med så fine ord:) Puta er genial til etter fødsel også, så anbefaler å teste:) Lykke til med innspurten du oxo!!! Stor klem,Marthe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg