BABYMOONING IN LONDON!

Selv om turen vår til London ikke gikk helt som planlagt, er jeg likevel glad jeg takket ja til å bli med mannen min til London denne uka. Tenkte bare slappe av, babyshoppe litt med bare 6 uker igjen til babygirl kommer, dra på digge spisesteder og nyte hotellivet selv om det bare var for to dager. Jeg elsker å teste ut nye spisesteder og hoteller når jeg er ute og reiser. Selv om jeg ikke tør å spise så mye ute akkurat nå for tiden med svangerskskapskvalmen, er det uansett noe med det å dra på nye steder, suge inn inntrykk og inspirasjon av miljøet, interiøret, viben og menneskene som er der. Og jakten på “det perfekte” hotellrommet, er alltid like spennende. Noen ganger blir det helt feil, mens noen ganger føles det ut som om man har vunnet jackpot som ble tilfellet denne gangen og er et fantastisk hotelltips du absolutt ikke har lyst til å gå glipp av, så les lenger ned for mere bilder og info om kanskje Londons koseligste hotellrom. Bare synd vi ikke fikk utnyttet hele tiden vi hadde booket det, da flyturen ble litt mer dramatisk enn ønskelig.

Fyet vårt gikk rundt klokken 7 på morningen, og jeg kjente rett etter take-off av brystet snørte seg sammen og det ble tungt å puste. Siden det ikke ble noe bedre hadde vi ikke noe annet valg enn å si fra til personalet, og jeg fikk en oksygenmaske som hjalp noe. Men i England er de tydeligvis litt mere dramatiske enn i Norge, for fikk ikke gå av flyet igjen før et medic-team kom og fikk sjekket tilstanden. Og uten at jeg egentlig hadde så mye jeg skulle ha sagt shippet de meg avgårde i ambulanse til nærmeste sykehus med mistanke om blodpropp. Orker ikke plage hverken meg selv eller dere med å rippe opp i alle kjipe undersøkelser, frem og tilbake med beskjeder og ventetid, men som forventet fra min side, var det heldigvis ikke blodpropp som utløste pustevanskene. Men jeg hadde visst på grensen til kritisk blodanemi, med en blodprosent på 8%, som er grunnen til at pustevanskene oppstod, og forklarer hvorfor jeg har følt meg ekstra slapp og sliten i det siste. Anyways, jeg slapp på hengende håret blodoverføring, fikk noen injeksjoner med noe “juice” de sa kroppen trengte, og fikk dra hjem og sove på hotellrommet onsdagkveld etter å ha tilbrakt over 14 timer på sykehuset.

Hello Zetter Townhouse!

Vi ankom området Marylebone, som ligger bare noen minutters gange fra Oxford Street, og inngangen til hotellet så mere ut som døra inn til et privat hjem. Siden vi ankom rundt midnatt, var det allerede god stemning i coctail loungen til høyre for den lille resepsjonen rett frem , og i peisestua til venstre.

The Bar//Coctail Lounge

Peisestua

Sjarmerende heistur opp til rommet med masse gamle utklipp fra britiske aviser på veggene.

Vi bodde på Lear’s Loft som må være et av de koseligste og største hotellrommene jeg noen gang har overnattet i. Eller “rom” blir egentlig litt feil å si. For med egen trappeoppgang til et lokale med en egen kontorspace, godt med garderobeplass, en ganske stor peisestue med et like stort soveromsområde og et godt over gjennomsnittelig romslig bad, toppet med et minibibliotek med utgang til egen terrasse utstyrt med et romantisk badekar, masse grønne planter og et spisebord, så kvalifiserer det mere til å kalle det en leilighet. Akkurat disse bildene er lånt fra hjemmesiden deres.

Ble helt forelsket i den lille “tubben” på terrassen, men siden vi ankom så sent, rakk jeg bare et veldig påkledd “bad”;)

Bestillte oss heller litt nattsnacks og roomservice før vi kapitulerte helt etter en lang dag! Bildet er fra snapchaten min(magmaloumarthe).

Details…:

Morningen etter måtte jeg tilbake på sykehuset for noen siste undersøkelser da jeg bare hadde fått(mast meg til;) permisjon over natten , men tok oss tid til en deilig engelsk frokost på terrassen.

Så neste gang du skal til London anbefales The Zetter Townhouse på det sterkeste, og ligger praktisk nok bare et steinkast fra gode shoppingmuligheter i Oxford Street hvor bl.a Selfridges ligger. Fikk et par timer der til slutt etter jeg var ferdig på sykehuset, og fikk med meg litt make-up produkter fra Armani, Mac og Louboutin. I tillegg ble jeg helt tussetet på noen øredobber fra Chloé, som også ble med meg hjem, men de blir det bilde av i neste bloggpost;)

G’bye London, hope to see you soon again:)

Shades//Etla

Turtleneck//byMAGMALOU

FauxFur//H&M

Necklace//MariaBlack

Mamatights//H&M

Loafers//HeleneWestbye

6 kommentarer
    1. Bra det ble tatt på alvor og at du ble sjekket 🙂 Blodmangel skal man ikke kjimse av!
      Bare et lite spørsmål: du skriver at hotellet heter Zimmer, men på døra står det Zetter. Heter det Zimmer eller Zetter? 😛

    2. Anonym: Oj, takk for at du sier ifra!! Må være en gammel tysk-glose som snek seg under hjernebarken da jeg skrev det! Det riktige er selvfølgelig det som stod på døra: The Zetter Townhouse, hehe! God tirsdag!!:) Klem, Marthe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg