“OVERLEVD” PÅ POPCORN OG ISBITER!

I snart ni måneder har jeg stort sett levd på hjemmepoppa popcorn (!)og isbiter, med innslag av noen få andre matvarer til som ikke har hisset opp svangerskapskvalmen! Så nå teller jeg dager (33!!:) til fødselen blir satt i gang 23. oktober og jeg forhåpentligvis kan nyte alt jeg går og “craver” og drømmer om å spise igjen som jeg ikke har klart å få i meg mens jeg har vært gravid. Øverst på lista står sushi, jordbær og melon som har vært noen skikkelig værstinger av en eller annen grunn, som alltid kommer i retur om jeg har prøvd å spise det. En annen ting jeg eeeelsker, er vaffel og pannekaker!!!;) Ikke de sunne bananbaserte oppskriftene du finner hos “alle” mat-og livsstilsbloggere om dagen, men med røre lagd av masse smør, melk, egg, sukker og masse forventningsfull vaffel-kjærlighet, haha! Nå har jeg et relativt balansert og sunt kosthold til vanlig, men får aldri dårlig samvittighet av å spise en is eller pose smådigg i ny og ne, så kommer til å fylle fryseren med favorittisen som er en saftis med sjokoladetrekk utenpå med en vaniljeiskjerne inni (“Dyreparken”-isen fra Hennig Olsen!!;), og ha en “hemmelig” liten skuff med skumputer, skolekritt og heksehyl liggende klart om godtesuget skulle melde seg! Men det jeg har savnet aller mest er daglige ferskpressede juicer og smoothier, som ofte blir for syrlig til at kroppen min har akseptert de, med unntak av noen få varianter som går bra av og til. I går testet jeg ut en liten frokostmeny bestående av en blåbærsmoothie tilsatt litt banan og mynte (som skal hjelpe mot kvalme), et ristet varmt rundstykke, et hardkokt egg og supercrunchy bacon, og fikk faktisk i meg litt av alt før kvalmen kom skyllende over meg og jeg måtte gi opp. Men nå er det søren meg ikke lenge igjen, og jeg gleder meg til å feire at min ufrivillige “faste” og mange turer til sykehuset nå går mot slutten! For jeg bytter gladelig inn våkennetter med amming og babygråt fremover mot både konstant svangerskapskvalme og bekkenløsning som har vært mine følgesfiender siden februar. Nå skal jeg endelig ta tilbake det normale livet mitt igjen, med jobb og trening, og ikke minst være mer opplagt og tilstede for både venner og familie-OG denne etterlengtede lille rakkeren som jeg har drømt om å få møte i over tre år nå!!

Legg meg gjerne til på snapchat, og følg “nedtellingen” til fødselen sammen med meg! Du finner meg om du søker opp “magmaloumarthe”. Det er også siste frist til å stemme frem dine bloggfavoritter til Vixen Blog Awards 2015 i dag, så om du synes jeg fortjener en nominering til enten “Årets Livsstilsblogg” eller “Årets Snapchat” kan du gå inn på linken HER🙂 Jeg klarer dessverre ikke oppdatere bloggen like hyppig om dagen som ønsket pga litt sviktende form, men håper du synes de innleggene jeg får lagt ut om enten mote, skjønnhet, livsstil og ikke minst livsUTFORDRINGER, kan være til inspirasjon, ettertanke eller motivasjon og verdt en stemme likevel:) Stor søndagsklem fra Marthe

Her er bilde fra fjorårets Vixen Awards der jeg og Admiral P delte ut prisen “Bloggernes Favoritt” til Janka Polliani.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg