FALL FAVOURITE: THE VELVET KIMONO!

Denne høsten er fløyelsplagg på favorittlista, og denne kimonoen er perfekt som både jakke, cardigan eller en slags blusetopp! I tillegg har den perfekt passform til gravidemager, i og med at den er såpass romslig i snittet at man kan få den helt igjen og knyte den igjen med beltet som hører til eller med et annet favorittbelte. Er ikke ofte jeg mixer to så sterke farger som rødt og grønt, men tror hormonene mine trenger litt fargesplash for tiden, så det er bare å kjøre på, hehe! Ellers er det bare 26 dager til fødselen er planlagt å settes i gang, og jeg merker at jeg begynner å grue meg en del for har seriøs fødselsangst! Men herregud, som jeg gleder meg til å få hun lille tulla lagt inntil meg på brystet! Da vil nok alle disse ni månedene med litt for mange issues, smerter og komplikasjoner fort bli glemt, og jeg kommer sikkert til å grine som en foss av glede! Dessuten har jeg prøvd å forberede meg godt til fødselen både med å gå til“gaia jordmor” og på fødselskurs, som funker veldig bra og gjør en kontrollfreak som meg litt tryggere på at kroppen SKAL klare dette selv. Jeg er dog langt fra noen ur-kvinne som vurderer ABC-klinikken! Er nok heller (og dessverre;) som sagt en kontrollfreak med lav smerteterskel som omtrent har truet til meg mest mulig smertelindring-juice av vår nabo, som er anestesi overlege på Ullevål! Så nå vet jeg hvor øke-knappen på mengde epidural er, og jeg er ikke redd for å bruke alle triksene i boka for at den blir godt brukt for å si det sånn, hehe, så detta går nok bra…God søndag og en spent klem til dere alle fine lesere! Marthe xoxo

In love with velvet this fall!! And the kimono is supereasy to style in many ways, even 35-weeks pregnant, with either jeans, leatherpants or even “slacks” which I’m wearing here for a more chilled out look.

Kimono//Gestuz

Pants//Iben

Follow insta or snap on “magmaloumarthe”:)

9 kommentarer
    1. Louise: Bare ring oss på 94071888, så kan vi sende deg direkte fra butikken vår, MagMaLou, på Frogner, eller kom innom Skovveien 8 om du bor i Oslo:) Klem,Marthe

    2. Et lite tips! Desto mer smertelindring desto lengre tid tar fødselen, noe som ikke er bra for den lille tulla di som skal ut..

    3. Tro meg, urkvinnen kommer ut, enten du vil eller ikke. Og godt er det.. 😉
      Fødte selv for 6 mnd. siden, og ser utelukkende tilbake på det som en god opplevelse. Klarte meg fint med bare lystgass, og tror fint jeg kunne gjort det igjen i morgen. Det vondeste jeg noen sinne har opplevd? Uten tvil!! Men smertene var på en måte glemt i det øyeblikket tulla var ute.. Husk at alle fødsler er forskjellige, så det er ingen vits å grue seg. Det blir som det blir. Bare hold fokus på “premien”, så kommer nok din egen styrke til å overraske deg! =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg