“HAPPY MAMA-HAPPY BABY!!;)

Merker at jeg er litt urolig om dagen, og føler meg som en rastløs fuglemamma som ruger litt her, og flyr litt hit og dit for å liksom bygge ferdig redet der(begynner å pusse opp barnerommet i morgen;), og klarer liksom ikke helt å finne roen tre uker uker før bebissen kommer. Derfor prøver jeg å fylle dagene med minst to lystbetonte timer hver dag, langt unna sofaen og spybøtta, der jeg prøver å være mest mulig sosial eller rett og slett bare har litt avslappende me-time mens resten er på jobb og skole. For etter ni måneder med seriøs terror i hele kroppssystemet, føler jeg meg berettiget til å leve en liten stund på “Happy Mama-Happy Baby” filosofien min!!;) Kanskje den stunden blir utvidet til å gjelde for evig tid skal du se(;),men uansett på min “før-fødsel to-do list” (ja, jeg er en listoman;) har jeg masse velvære punkter jeg håper jeg rekker og er i form til å gjennomføre nå som permisjonstiden har startet før le bebé kommer. På onsdag fikk jeg fixa neglene mine på manikyr hot-spotten S & M Nails i sentrum, torsdag stod så “frizzan” på dagsplanen, og fikk fresha opp håret hos min faste frisør, Andrés, og i går var jeg på min ukentlige massage hos Liv, på Bekken og Barn, som er blitt en lifechanger for både rygg, hofter og bekken. Kommer definitivt til å fortsette med det etter fødselen også! Men nå er det altså bare tre uker igjen, og jeg lurer på hvilke ting jeg bare MÅÅÅ få gjort, sett og prioritert før jeg går av med “amme-døden” og sikkert ikke har hverken tid eller energi til å gjøre så mye annet fornuftig enn å nikose med og mate den nyfødte lille fugleungen i en periode fremover…Har du noen forslag? Alt overfladisk er totalt innafor disse tre ukene, og “indulge” skal være mitt mantra, tihi! God lørdag! Klem, Marthe XoXo (Snapchat: magmaloumarthe)

Ps: Fått noen tilbakemeldinger på bruken av ordet “amme-døden”, og det er selvfølgelig en grunn til at jeg skrev det i anførselstegn, for det er ment humoristisk. Jeg også syntes det var utrolig koselig å ha mulighet til å amme sitt eget barn, men det må være innafor å tulle med at det er litt krevende også, så håper de fleste skjønte hva jeg mente med å bruke nettopp dette ordet:)

10 kommentarer
    1. Bra mantra!
      Kroppen din trenger litt ekstra oppmerksomhet og kjærlighet nå, det blir travelt nok når fugleungen er ute;) hva med en pedikyr?? Hovne, slitne og trøtte gravid-føtter trenger sårt å bli stelt med de å.. På kjøpet får man jo (hvertfall hvis det er et bra sted) også legg-massasje:) av egen erfaring kan jeg også anbefale å investere i en litt fresh amme-bh. Man trenger noe litt sexy og fargerikt når man føler at puppene er sprengte jur og posene under øynene matcher. En god øyemaske er også alltid en innertier. Det kan man jo klæsje på når fugleungene blir matet og man trenger en liten quick fix om det så bare er for egen selvfølelse 🙂

    2. Haha! Amme-døden er helt innafor å tulle med når man som gravid hører om sprukne brystvorter og brystbetennelser! Skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å rope amme-døden høyt ut på min blogg også når lillegutt er ute 😉 Kos deg som godt du kan med frisørtime, pedikyr, hjemme-spa, kanskje også borte-spa? før babyen din kommer å stjeler showet. Masse lykke til 🙂

    3. Cess: Hei Cess:) Pedikyr er booket, og er enig i at legg-massage er noe av det beste som finnes!! Har du noen gode tips på litt mere freshe amme-BH’er , tar jeg gjerne i mot!! Ha en nydelig mandag! Klem,Marthe

    4. Sjekk ut merker som You! Lingerie, Cake Lingerie & Hotmilk, og nettbutikker som glammom.no & mammatrend.no. Ellers er butikken ‘Svangerskapet’ rett ved Majorstuenkrysset et bra alternativ. Og husk ammeinnlegg av ull;) viktig å holde foringsstasjonen til fugleungen god og varm, samt fri for brystbetennelse;) haha.. Sorry, måtte bare:)

    5. Vippe extantion, du er fresh uten sminke på fødestuen og etter fødsel.
      Ta sol nå mens du har ekstra pigmenter i kroppen 👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg