FREDAGSBLOMSTEN MIN!!

En liten shout-out til denne lille snella som er to uker i dag! Fy søren så fort disse ukene har flydd av gårde, men jeg har aldri følt meg så gjennomsyret lykkelig før. Det er akkurat som om en siste puslespillbrikke er fallt på plass-uten at jeg visste den manglet i utgangspunktet…!! I min forrige barselperiode var jeg nok både endel yngre, og må innrømme itt mere egoistisk (om man kan kalle det dét) og rastløs på å komme tilbake til jobb raskest mulig igjen, i en slags frykt for å gå glipp av jobber og happenings jeg følte var viktig for karrieren min. Selv om det føltes riktig akkurat der og da, angrer jeg litt på at jeg ikke stoppet opp litt lengre, og turte å kjenne litt mer på det privilegiet vi er så heldig å ha i Norge. At vi faktisk får lov til å tilbringe en relativt lang foreldrepermisjon sammen med barna våre, som er helt utenkelig i mange andre land, der begge foreldre ofte forventes raskt tilbake i jobb igjen. Nå hadde jeg en kjempefin barseltid med min eldste datter også (inntil jeg ble ganske alvorlig rammet og syk av borreliose etter flåttbitt, men det er en annen historie…), men jeg merker jeg setter ekstra stor pris på den indre roen jeg føler har senket seg i både kropp og sjel denne gang, som får meg til å nyte de små øyeblikkene med BEGGE mine to små enda mere. Når det er sagt, gleder jeg meg veldig til å begynne å jobbe igjen for fullt også altså, for jeg virkelig ELSKER jobben min-men først skal jeg nyte denne barselperioden med god samvittighet og lave skuldre!:) Klem, Marthe

Olivia har på seg et nydelig antrekk vi var så heldige å få fra Lindex. Elsker de små blomstene på kjolen og de små ørene på lua:)

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg