OM FEDRE, FESTER, SMÅBARN OG SÅNN…:)

Det er utrolig deilig å være litt sosial igjen etter et langt og tungt svangerskap. Jeg er nok litt over gjennomsnittet sosialt anlagt, så har vært litt “utsultet” de siste ni månedene, og er derfor veldig happy med å endelig kunne henge mer med venner og familie igjen. Det er faktisk lenge siden jeg har hatt så mye energi som jeg føler jeg har nå. Tror nesten jeg er litt rusa på å være i så god form igjen, hehe! Jeg elsker å være med jentene mine så mye som mulig, men tror også det er sunt for både mor og barn og ha noen timer fra hverandre innimellom, så kan også far og i vårt tilfelle, alle fire besteforeldre få muligheten til å bonde litt ekstra med babyen også, siden jeg har litt lite melk og må gi morsmelkerstatning på flaske i tillegg. Apropos det, var jeg på et event her om dagen, og der fikk jeg spørsmål om det var “far som var hjemme og var barnevakt, siden jeg kunne gå på eventer så tidlig etter fødselen” hvorpå jeg svarte at “nei, han er hjemme og er pappa!!”. Er det virkelig sånn enda at mødre forventes å bare være hjemme for å passe barn, mens gutta kan jobbe, reise og gå ut uten at noen stiller spørsmål ved det?? Sånn er det ikke hos oss hvertfall, og jeg er glad jeg har en mann som forstår at jeg har andre behov også i tillegg til det å være en god mamma. Sånn at jeg for eksempel som i går kunne dra innom både Spalt PR sin julegløgg, etterfulgt av et julebord hjemme hos blogger og venninne, Hedda Schoug, i regi av Ellos. Jeg koste meg glugg med masse bra jenter, nydelig mat fra Jonathan Sushi og en mini-konsert av Tone Damli.(Du kan se snaps fra julebordet om du legger meg til på snapchat under “magmaloumarthe”.) Kom skikkelig i julestemning, og gleder meg til litt juleshopping i London nå. Jeg, mannen min og bebissen dro hit veldig tidlig på morgenkvisten i dag, og sitter nå og chiller’n og ammer litt på hotellet, før vi skal finne julegaver til store og små der hjemme! Ønsker deg en nydelig torsdag! Klem, Marthe

Wearing:

Marthe Long Gold dress//byMAGMALOU and earrings from Chloé.

2 kommentarer
    1. Altså…nei! Vi lever i 2015(snart 2016). Fedre er ikke barnevakt for barna sine, de er forelder til barna sine! Shit pomfritt det er såå tåpelig å kalle far for barnevakt, blir veldig provosert når jeg hører sånn ass. Har ikke barn selv, men når jeg får det skal jeg pokkern meg ikke finne en mann som skal være “barnevakt” haha! Skjønner godt at du vil være litt sosial igjen, mens den ultrasøte bebisen din koser seg hos pappaen sin!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg