WHO LET THE DOGS OUT??:)

I dag avsluttet vi helgeoppholdet vårt på Gaustadblikk med en hundesledetur. Nå har jeg aldri vært noen Lars Monsen- type eller kan skryte på meg å være en typisk villmarkens datter akkurat (jeg hater bl.a å fryse, ligge i telt og generelt ikke ha tilgang på fasiliteter som dusj og do for eksempel) Men jeg har alltid hatt en romantisk idé om at hundekjøring er en vanvittig koselig greie. Å sette seg ned i en slede, bli tullet inn som en liten baby i varme skinnfeller, og bli dratt rundt i nydelig natur av glade, hylende hunder som elsker å løpe så fort de bare kan…Enig i at det høres fantastisk ut, ikke sant?

Var dog (get it??;) litt nervøs for at enda en romantisk drøm ville bli knust av realiteten, da vi endelig kom oss oppi sleden. Fordi 10 år tilbake hadde jeg nemlig de samme forhåpningene om at å sove i telt også kunne være en god idé. Den teorien ble raskt motbevisst etter en teltur på vår første bryllupsdag i 2006. Det var nemlig da jeg fikk lære meg at jeg nettopp hater å fryse, sove i telt og ikke fixer spesielt godt å ikke ha tilgang på fasiliteter som dusj og do. Jeg var så muggen og irritert at jeg nesten var redd det aldri ville bli noen ny bryllupsdag å feire igjen, hehe.

Men i motsetning til teltturen, ble heldigvis hundekjøringen en utelukkende positiv opplevelse, omringet av en knallblå himmel, strålende sol og en storfornøyd datter på 6 år som gliste fra øre til øre hele turen. Hundeføreren vår, Mark, virket å være en ordentlig hundeelsker som tar dyrehold på alvor og fortalte masse om hvordan de trener, hvordan de ulike hundene har ulike personligheter og var generelt veldig opptatt av at hundene skal ha det så bra som overhodet mulig, som er tommelen opp for min del. Denne helgen var visst en del av et prøveprosjekt, men tilbudet ble så ettertraktet at de kommer til å kjøre der ganske mye i vinter. Så om du skal til Gaustablikk noe, anbefaler jeg veldig å ta turen ned til tennisbanen der de holder til og booke en tur med disse gutta og de nydelige hundene deres!

Takk for en kjempefin helg, Gaustablikk Høyfjellshotell! Håper vi sees snart igjen:)

//Oppholdet med kost og losji er sponset, men alt annet har vi gjort og betalt for på eget initiativ//

Ha en strålende ny uke, folkens! Jeg gleder meg allerede til neste søndag, og hvorfor dét kan du lese om i mitt neste innlegg her!! Og vil du se bilder og video fra hundekjøringen i dag, kan du fremdeles få med deg det på min snapchat om du søker opp “magmaloumarthe”.

2 kommentarer
    1. Kjære deg, TAKK for at du har skrevet så åpent om huden din under svangerskapet, i tillegg til å ikke retusjere bildene <3 Jeg har såå dårlig selvtillit, og sliter mye med dette.. Trodde jeg var den eneste.. Jeg lurer på om du fått bedret arrene som du nevnte tidligere at du hadde fått? Du er nydelig! Når jeg ser bildene du har lagt ut så tenker jeg ikke på det i det hele tatt, hvordan huden er. Men når det er en selv som sitter med arrdannelser, så tenker man jo helt annerledes!! Så utrolig tåpelig. Kommer du til å skrive om behandlingene videre? Stor klem!

    2. Lena: Så kjedelig at du også sliter med dette! Jeg ble veldig mye bedre etter behandling på Elite Helse og bruk av ZO produkter, men nå har jeg ikke rukket å ta nye behandlinger på et par måneder og fått et lite tilbakefall, men håper å komme meg dit i løpet av uka! I såfall blir det nye innlegg og oppdateringer!!:) Uansett, du er absolutt ikke alene, hormonforandringer kan spille de fleste av oss et puss, og det er skikkelig kjipt, men heldigvis kan riktig behandling og bruk av produkter gjøre det bedre! Klem, Marthe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg