OM “ALDERSPANIKK” OG KRÅKETÆR(SOM FAKTISK ER MEG KJÆR;)

I dag (søndag) fyller jeg 37 år, og jeg er litt usikker på hva jeg egentlig føler rundt akkurat dét for å være helt ærlig…Det er bare 3 år igjen til The Big Four-O, og det er ikke lenge siden jeg tenkte at dét, det var skikkelig gammelt det, tihi! Men jeg føler meg virkelig ikke like gammel som tallet skulle tilsi, og venninnene mine som er like gamle som meg og faktisk noen også eldre enn meg, ser fremdeles superunge og freshe ut (i hvertfall i mine øyne!!:), så jeg håper at jeg også får lov til å være med i den klubben en stund fremover, hehe!

Jeg har egentlig aldri hatt noen som helst rynker under øynene, men den siste måneden har jeg hatt så sinnsykt mye vondt i ryggen og nakken, og faktisk grått så mye at jeg plutselig har fått masse "kråketær" omtrent over natta!!! Jeg hadde ikke trodd om meg selv at at jeg skulle få "alderspanikk", men den kom faktisk veldig brått over meg da jeg her om dagen fikk se et bilde av meg selv jeg nesten ikke kjente igjen øynene mine på. Jeg må innrømme at jeg først ble fristet til å sjekke ut om det finnes en "easy-fix" for å redusere disse rynkene, og forhørte meg derfor litt videre med et par andre venninner som har erfaring med å prøve både det ene og det andre skjønnhetstrikset for å høre om de hadde noen ekstra gode råd til meg.

Hun ene fortalte meg at hun faktisk hadde prøvd botox et par ganger under øynene, men at det hadde ført til at hun selv følte hun så ut som et ekorn etterpå, så hun sluttet med det og ønsket absolutt ikke anbefale den behandlingen videre. Så jeg tenker at akkurat DEN kan utgå i hvertfall, selv om jeg med god hell selv har brukt litt botox OVER det høyre øyet mitt de siste årene for å få tilbake symmetrien i ansiktet mitt etter at jeg fikk veldig mye slappere ansiktsmuskulatur etter at jeg var veldig syk med borreliose (flåttbitt) i 2010. Jeg hadde konstante anfall og ansiktslammelser, som til slutt førte til at jeg fikk et permanent "hengende" øye på den ene siden. Men det holdes altså sånn nogen lunde i sjakk med et lite stikk eller to et par ganger i året, og i tillegg hjelper det mot hodepine også, som jo er en super bonus.

Men jeg både håper og tror altså, at jeg aldri kommer til å ty til slike metoder bare for å få fjernet rynker i seg selv, for jeg er jo ansolutt mest fan av å ha et så naturlig utseende som mulig og heller ha fokus på et sunt og balansert kosthold samt gode hudpleieprodukter. Derfor skal jeg heller gå for den andre venninnen min sitt råd om å bruke en god øyekrem istedenfor sprøyter og injeksjoner, som jeg faktisk ikke har brukt fast tidligere heller. Så har dere gode tips og erfaringer med noen kremer dere liker godt, må dere gjerne legge igjen en kommentar til meg eller send meg en Personlig Melding!

Inntil videre lever jeg faktisk ganske så bra med alle "kråketærne" mine-enn så lenge hvertfall, hehe!

Feiret bursdagen min et døgn i forveien i går, med masse bra jenter på ASIA Aker Brygge, og tror vi satt der i nesten 10 timer og koste oss med masse god mat og drikke! Så tusen takk til alle som kom-veldig glad i dere alle sammen!

XoXo, Marthe

Singlet//H&M

Pants//Gestuz

ScarfUsedAsBelt//Ganni

Heels//IRO

Bag//YSL

Blir forresten veldig glad om dere vil følge meg på snap og/eller insta! Du finner meg under "magmaloumarthe".

6 kommentarer
    1. Jeg kan aldri tro at noen andre enn deg selv legger merke til noen kråketær hos deg. Det er uansett mye finere med et naturlig ansikt som har levd et liv enn stramme botoxfjes. Jeg syns iallefall du er fantastisk vakker som du er! Hilsen fast leser

    2. Kan berolige deg med at du ser veldig bra ut. Er også 37, og har også fått mine kråketær, men jeg kaller de bare for smilerynker 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg