SINGALISHIOUS!!

Her kommer en liten travel-update fra Singapore, i tillegg til en stor "Who to fly with"-anbefaling!

Som jeg skrev i forrige innlegg, fikk jeg en reise til Singapore i bursdagsgave av mannen min, som jeg ble kjempeglad for, for opplevelser, reiser og tid sammen er det jeg setter aller aller høyest på ønskelista!! Og spesielt Singa har vi begge et spesielt forhold til, siden vi begge har bodd her over flere kortere perioder tidligere mens den eldste datteren vår fremdeles gikk i barnehagen, og mannen min måtte jobbe her en del i sin tidligere jobb.

Anyways…For meg handler det å reise om selve opplevelsen i seg selv. Om jeg har muligheten, ønsker jeg heller å spandere noen kroner ekstra på fly-comfort, et fresht hotell og spennende restauranter, heller enn å bare løpe rundt på shopping eller havne i klassiske (og ofte dyre) turistfeller-og attraksjoner. Turen hit var første gang jeg fløy business, og jeg er trolig blitt skada for livet, for hvordan kan man fly med normale billetter etter dette liksom, hehe!

Vi fløy med Emirates ned, og turen startet med at de hentet oss hjemme i Oslo i egen bil så man slipper å kjøre ut sin egen, eller komme seg dit på egen hånd. Da vi kom inn på flyet, ble vi umiddelbart servert et glass champagne før vi satte oss ned i type dype lenestoler, som by the way har et innebygd massasje-system, og kan legges ned som en seng om man vil sove. Man blir også tilbudt ekstra madrasser om man virkelig vil føle at man ligger hjemme i sin egen seng! Siden jeg har fått litt flyskrekk etter at jeg fikk barn, ble det noen flere glass med bobler og vin, før vi tok oss en liten powernap. Da vi våknet igjen, kom flere skjønne og smilende flyvertinner/verter bort med bursdagskake og fyllte opp glassene våre med masse deilige bobler igjen.

Jeg har heller aldri reist på et fly hvor man faktisk sitter i 2. etasje, med en egen bar bakerst man kan henge litt i eller hatt min egen private lille mini-bar i tilknytning til setet mitt. Menyen var superfresh, og servicen upåklagelig, så om du skal ut å reise anbefaler jeg Emirates på det sterkeste. De gangene vi har flydd med de også tidligere, men på økonomi-klasse, har jeg alltid tenkt at de skiller seg positivt ut der også med det lille ekstra smilet, den gode servicen og ofte litt bedre mat enn mange av de andre flyselskapene.

Det vært et litt hektisk program siden vi ankom, så har ikke rukket å blogge så mye, men gleder meg til å vise dere både bilder og gi dere gode anbefalinger på både hotell, restauranter og utesteder så snart jeg rekker det! Men du kan jo henge med på snap enn så lenge om du søker meg opp på "magmaloumarthe"?!?:)

Ha en nyyydelig helg, folkens!

Klem//Marthe

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg