DET BLIR VERRE FØR DET BLIR BEDRE…

Huden min er ekstremt sensitiv for stress, og blandet med litt barselshormoner og brannkopper, føltes ansiktet mitt som en krigssone for et par måneder siden. Jeg hadde både akneutbrudd og åpne sår fra brannkoppene som ble ganske dype arr i huden på haken, halsen og kjevepartiet.

Jeg kunne ikke gjøre noen veldig aktive behandlinger før huden hadde roet seg litt ned igjen, men i går testet jeg ut medisinsk microneedeling med skinpen for første gang på Elite Helse, som har til hensikt å stimulere kollagenoppbyggingen ved å prikke masse små microhull i underhuden slik at nytt vev dannes.

Selve behandlingen med skinpennen gjorde ikke vondt, men den etterfølgende kremen sved noe innmari i noen få sekunder før den ble tørket av igjen. Så fikk jeg lagt på en avkjølende skinbrightening maske, som føltes veldig deilig og forfriskende mot huden.

Jeg ble litt rød i hele ansiktet og på halsen utover dagen, men i dag er jeg ikke fullt så rød lenger. Huden kjennes dog litt strammere enn vanlig. Men jeg kan allerede se at ansiktet har fått mye mere glød og de dypeste arrene er allerede blitt litt jevnere, så jeg kjempefornøyd med resultatet så langt.

Nå blir det å smøre seg godt med solfaktor 30 eller 50 fremover for det er meldt skikkelig deilig vær fremover, og mine favoritter kommer fra ZO Medical og ZO Skin Health som du kan se bilder av under.

Ønsker dere en nydelig fridag og himmelsprett, så høres vi i morgen igjen!

//Marthe

Fakta om microneedeling:

– Bygger opp hudens styrke og proteinet i bindevevet.

– Skal resultere i en glattere, jevnere og mer forynget hudkvalitet.

– Anbefalt behandling mot arrdannelser, strekkmerker og fine linjer og rynker rundt øyne og munnviker.

Ps: alle bildene er fra snapchatten min "magmaloumarthe"-håper vi sees der??:)

Så ille var huden min et par måneder tilbake, men nå har det heldigvis roet seg og jeg kan gjøre aktive behandlinger både for å forebygge og reparere.

Slik serskinpen-instrumentet ut, som stikker små hull i huden for å stimulere hudens eget kollagen. Man blir litt rød, men ikke så ille at man ikke kan "gå ut av døra". Allerede dagen etter kjenner jeg huden jobbe, og fått mye mere glød, så dette lover godt og jeg er spent på hvordan resultatet faktisk blir om et par uker.

Favorittproduktene for solbeskyttelse!

Ps: Behandlingen er delvvis sponset, og jeg er så heldig å bli sponset av mitt favorittmerke blandt hudpleiemerker: ZO Skin Health.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg