That Sunday Feeling!

Søndager er den deiligste dagen i uka synes jeg(med mindre man var ute kvelden før, og formen bare er sånn passe…)

Vi pleier å starte søndagen med familiefrokost, der alle kjemper om å få de mest crunchy bacon-bitene, der jeg må innrømme at jeg alltid kaster meg over de bitene som er mest brent i kantene.

Bestemor pleide alltid å si at man får fin sangstemme av å spise brent mat.

Dessverre har det ikke gått trolldom i den myten for min del, men jeg elsker fremdeles alt som er litt svidd i kantene, som maiskolber, bacon og grillet rotfrukt-chips for eksempel.

Til frokosten pleier mannen og jentene mine å lage alle sin favoritt-juice, der den eldste datteren min elsker å blande epler og appelsiner, mens jeg alltid får min ynglings-variant med epler, ananas og MASSE mynte.

På søndags-formiddag har jeg de siste månedene prøvd å enten få med meg en yogatime på Sats kl.11, eller å dra opp til Ekeberg Dyrepark og dra på ridetur med en venninne eller to, som virkelig er verdens koseligste måte å tilbringe tid sammen med venninner på.

I dag skal vi også på en brunsj utpå dagen til et vennepar, før jeg virkelig skal indulge meg selv med et deilig søndags-spa, etter at barna har lagt seg.

Mens jeg har vært i Litauen tidligere denne uken, har jeg vært så heldig å få noen gaveposer levert på døren, som jeg endelig fikk pakket opp i dag. Og jeg falt helt for gave-esken fra RITUALS, som inneholdt deres nye kolleksjon for både mor og barn: "Tiny Rituals".

Jeg gleder meg veldig til å teste ut posene med rene magnesium badekrystaller, som er 100% naturlige og skal hjelpe musklene til å slappe av.

I tillegg til en delikat innpakning, deilige dufter og digge produkter, er det viktigste at for hvert produkt du kjøper støtter du også The Tiny Miracles Foundation. 10% av hvert salg går til denne veldedige organisasjonen som hjelper mindre privilegerte barn i India med å få en litt bedre start på livet.

Bildene er fra snapchatten min (magmaloumarthe), og er beklageligvis fryktelig uklare siden jeg låner datteren min sin telefon for tiden…Min egen ble ødelagt for et par uker siden, ettersom jeg tilfeldigvis hadde lagt den i samme pose som min reke-og krepsehale salat med sitron etter en treningsøkt ! Etterhvert hadde lokket på salatboksen åpnet seg og marinert min relativt nye mobiltelefon i sitronsaus og vinagrette! Jeg fikk beskjed om at mat-og drikkeskader ikke dekkes av forsikringen(!!;), så nå får man vel bare krype til korset og kjøpe ny…

Ønsker dere en fantastisk fin søndag, og gjerne avslutt dagen med en "10-minutter DEG-tid" om det lar seg gjøre.

Overskuddet fra denne lille gesturen du gjør for deg selv i dag, vil du ta med deg som positiv mentalt overskudd i morgen, og er den beste medisinen mot en blå-mandag, spør du meg:)

//Marthe

Ekstra søndagstips:

For å få perfekt stekt bacon, blir de mye mer crispy og crunchy om man steker de i ovnen på bakepapir istedenfor å steke de i en panne. Vi pleier å bare kjøre de inn på 200 grader, og venter inntil de har fått ønsket konsistens og nyanse.

Bon Apetite!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg