HERLIG HAGELIV!

Jeg har alltid ønsket meg en stor og deilig sommerhage som vi kan løpe barbeint i, la barna leke som de vil i gresset eller klatre i trærne, og et utested vi kan inviterere venner til en god sommerlunsj eller middag!

Og denne sommeren har denne drømmen langt på veg blitt virkelig! Vi bestemte oss i våres for å bygge en ganske stor platting nederst i hagen med spisebord og en loungeavdeling, og vi har hengt opp en deilig huske med frynser i det ene epletreet som er perfekt å slappe av i med en god bok-og det eneste som kan stoppe meg fra å henge ute i hagen hele tiden fremover, er kun været! Så satser på sol og shortstemperaturer nå frem til vi drar på ferie.

Det eneste med å lage seg et "innerom" ute, er dessverre det litt heller sparsommelige utvalget av freshe hagemøbler som faktisk finnes i Norge. Jeg har gjort masse research, og vært på omtrent alle tenkelige steder de har utemøbler i Oslo og omegn, og googlet "alle" nettbutikker, men føler de fleste kjører mest rottingmøbler, eller designmøbler som koster det hvite ut av øyet. Ikke noe feil med rotting altså, men jeg hadde lyst på en litt "cleanere" look med praktiske møbler vi kan flytte litt rundt etter solen.

Til slutt endte vi med en helt overkommelig løsning, som vi er blitt superfornøyde med, og under kan du se bilder av sluttresultatet og hvor alt kommer fra:)

Fant de perfekte loungemøblene på finedesign.no, som har et eget utsalg på Fornebu. Vi gikk for dansk design (Trimm Copenhagen) på stolene og liggestolene, som er designet ut fra et sakkosekkprinsipp, men langt unna de neonfargede doningene vi alle sverget til på 80-tallet! De er utrolig gode å sitte/ligge i, og tåler vann godt, og blir tørre på ekstremt kort tid etter et regnskyll. Bordene er også kjøpt på Fine Design, og er fra merket Garden Art.

Oljelampen er også fra Fine Design, og oljen fikk vi tak i på Clas Ohlson.

Koselig loungeområde å ta en frisk sommerdrink på!

Elsker lysegrønne planter!! Den ene planten er kjøpt på Plantasjen, mens de andre er plukket fra hagen, men husker dessverre ikke navnet på de.

Godt sted for litt tannings i solen! Bare husk å alltid bruke solfaktor!!

Spisebordet med tilbehør fant vi på Home & Cottage. Har alltid ønsket meg et betongbord, og dette hadde riktig størrelse, kvalitet-OG pris, så da var det ikke noe å lure på;)

Tallerkene er fra Lagerhaus, glassene fra Riedel, blomstene fra Mina Milanda og den store vannkaraffelen fra Bohus.

Stolputene fant jeg på Granit, men legger de under bordet når det regner, selv om de egentlig skal tåle litt vann.

Elsker disse store pottene fra Fine Design, og gikk for Margaritter fra Plantasjen, selv om jeg egentlig ønsket meg peoner. Peon-sesongen varer bare ut juni, så det får bli til tidlig-sommeren neste år!

Er så utrolig hyggelig med epletrær, og de er perfekte til å henge opp en huske eller hengekøye i!

Husken er fra Bohus og lampene fra Clas Ohlson.

Ingenting gjør hagen litt mer eksotisk enn en sitrusplante!

Da er det bare å ta innover seg feriemodusen, legge seg godt til rette med en bok-og gjerne en safarihatt som beskyttelse mot solen!

Fortsatt god sommer, og gjerne følg min på snap om du vil! "Magmaloumarthe" heter jeg både der og på insta!:)

//Marthe

PS: plattingen kjøpte vi på Byggmakker, parasollen på IKEA, og alt har vi kjøpt til fullpris eller på salg, med unntak av en liten rabbatt på møblene fra Fine Design…:)

2 kommentarer
    1. Hei. ser ikke parasollen på ikea sine nettsider. hva heter den?
      og hva koster disse saccosekk “stolene”?

    2. Anonym: Vettu, det husker jeg ikke, men var den største de hadde hvertfall og kostet ca 2000kr! Stolene og liggestolene kostet 4 og 5000 pr.stk om jeg ikke husker feil, og putene rundt 1500 pr.stk:) Håper du finner parasollen!!
      Klem, Marthe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg