FØFLEKKFAREN ER OVER!!

Jeg har alltid hatt stor respekt for solen, og bruker alltid høy faktor når jeg er ute, siden jeg har en ganske sensitiv hud som er super mottagelig for både pigmentflekker og andre solskader. Jeg har sikkert fjernet minst ti føflekker opp igjennom årene, og for noen uker siden gjorde jeg en ny føflekk-scanning av en litt større variant på magen, og fikk som svar at den var "meget mistenkelig" og burde fjernes og sjekkes. Jeg ble selvfølgelig litt stressa av den beskjeden og kom frem til at selv om det nå er sommer og veldig lite ideelt å ha et stort arr på magen som egentlig ikke skal utsettes for sollys, så var det ingen veg utenom! Den skulle bort ASAP!

Jeg fikk altså fjernet den for noen uker siden, og heldigvis fikk jeg nylig beskjed fra legen om at den var helt ufarlig. Så nå har jeg altså fått meg et stort nytt arr på magen, men det gjør meg faktisk ingenting!

Gleden er bare stor for at alt var OK!

Men hva gjør man da så, når man alltid "dodger" solen med å bruke omtrent "soltette" faktor-produkter og alltid går rundt med et eller annet svært hodeplagg på skolten som beskyttelse-men fremdeles ikke synes det er helt ok å være helt lakenhvit heller??

Da må det jo være lov å jukse litt, eller hva!!??

Vanligvis bruker jeg SunSpa sine tan-in-a-can produkter som jeg alltid er veldig fornøyde med, for de gir raskt farge, lukter lite og holder relativt lenge i forhold til andre produkter jeg har prøvd. Men nå skal jeg på ferie til Sørlandet i hele tre uker og var keen på en litt dypere farge, så jeg fikk teste den økologiske spraytanningen på Spraytanhuset her i Oslo (de har også en avdeling i Bergen) forrige uke. Og HERRE MIN, så fresh har jeg ikke følt meg på lenge. Huden min ser så utrolig mye friskere ut med litt ekstra farge at jeg tror jeg herved er blitt litt hekta!! Porselenshvit hud er så utrolig vakkert, men min bleike kropp blir jo bare litt sånn blå-rosa som ikke er like vakkert for å si det sånn, så spraytan funker godt nok for meg altså, hehe!

Første gang jeg var der prøvde jeg en blanding av en medium og mørk farge, men syntes fargen gikk bort litt for raskt, så sist gang gikk jeg for "all dark" og håper med det at den holder seg godt noen dager ekstra.

Nå virker værmeldingene litt dystre fremover, men krysser alt av fingre og tær for at det virkelig blir en deilig varm og solrik sommer! Men sånn sett spiller det jo egentlig ingen trille, for er det masse sol er det jo bare å beskytte seg og bruke sol-vett! Mens blir det masse regnvær, er jeg i det minste litt sommerbrun fra før, hehe!!:)

Ønsker dere en nydelig ny og fin uke!!

Klem, Marthe

Smykker fra Maria Black, Maanesten, Tom Wood og HM!

Bikini fra Ganni

Solbriller fra Gucci

Solhatt fra en interiørbutikk jeg ikke husker navnet på på Majorstua!

Kjøpte meg ny piercing her om dagen, og føler nesten at 90-tallet ringer og vil ha den tilbake;)

Goooood Sommmmeeeeerr, og husk solfaktor!! Dette er mine faktor-favoritter til meg selv og barna! (Og ja, øverst på ønskelista mi står et godt kamera om dagen, da jeg endelig har innsett at mobilbilder absolutt ikke holder bra nok kvalitet til å brukes på blogg!!;)

Det synes ikke på bildet, men mine voksen favoritter er fra ZO SKIN HEALTH og heter Oclipse SunSpray SPF 50 og Oclipse Broad-Spectrum Sunscreen SPF 50 (spons).

2 kommentarer
    1. Du ser utrolig fresh ut!Hvorfor i alle dager må vi bikke 30 før vi forstår viktigheten av å beskytte oss mot sola? Hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg