OSLO RUNWAY COUNTDOWN, AND SOME THOUGHTS FROM A VERY PROTECTIVE MAMABEAR!!

Nå er det ikke lenge til vi skal ha ny visning under Oslo Runway, og jeg gleder meg sånn til å vise byMAGMALOU sin tolkning av hva vi ønsker å kle oss i neste sommer.

Dette blir en liten og veldig eksklusiv visning på The Thief Roof på Tjuvholmen med relativt få inviterte, da vi bevisst har valgt et litt mindre men superkoselig loungeområde som location! Men jeg lover å ta masse bilder så alle får se!!:)

Ellers må jeg innrømme at jeg har tenkt masse på den voldtektssaken som har herjet media-norge den siste tiden, og også vært nødt til å forholde meg til at mange spør meg om den, siden både venner og bekjente( og ukjente) tydeligvis har lest dommen på lovdata.no, og sett at faren min var en av fagdommerne under rettsaken.

Naturligvis kan han ikke uttale seg om noe som helst til hverken oss i familien (eller andre heller) utover den offentlige dommen, og ikke ønsker jeg å kommentere hans profesjonelle rolle i denne saken heller.

(Bortsett fra at han er den mest rettferdige mannen, og pappaen, jeg vet om! Og som forøvrig og for ordens skyld i følge den offisielle dommen, stemte iMOT frifinnelse.)

Men som voksen kvinne, med to små døtre som snart skal vokse opp til å møte gutter, henge med gutter, kysse gutter, og kjipt å si det, sikkert ligge med noen av de på et eller annet tidspunkt også, får jeg ikke sagt det høyt og tydelig nok at jeg håper de aldri vil oppleve å bli utsatt for noe de ikke har vært med på frivillig, eller gitt tillatelse til.

Jeg har venninner som har opplevd både overgrep og voldtekt, og dette er noe de må bære med seg resten av livet.

Og det setter virkelig dype spor når et ungt tenåringshjerte opplever at en gutt hun liker eller stoler på, ender med å utnytte denne situasjonen. Og det setter like dype spor når også voksne jenter opplever det samme.

Hvorfor det eksisterer gutter som ikke forstår eller respekterer at sex alltid skal være et gjensidig ønske for begge parter, er helt utenfor min fatteevne.

Derfor har vi som foreldre en stor oppgave!

Vi må fortelle dem det!!!

Jeg håper alle guttemødre og fedre, igangsetter en felles holdningskampanje og virkelig snakker med gutta sine om hva som er innafor å gjøre mot jenter og hva som IKKE er det!

Å dope ned et annet menneske med den hensikt om å forgripe seg på det, er fryktelig ugreit!

Å sjenke full et annet menneske med den hensikt om å forgripe seg på det, er fryktelig ugreit!

Har et menneske frivillig selv tatt valget om å dope seg eller drikke så mye at man ikke er helt ved sine fulle fem, er det fremdeles sykt ugreit å utnytte situasjonen og forgripe seg på dette mennesket!

Dette bør være relativt greit å forstå.

De som derimot måtte synes dette er vanskelig å forstå, bør holde seg langt unna mine døtre.

Det kan bli fryktelig ugreit å møte en beskyttende mammabjørn også!

Og jeg lover deg at vedkommende ikke hadde sluppet fri…

//Marthe

Jeans//GinaTricot

Knit//Ganni

Leatherjacket//Meotine

Shoes//SecondHand

Og gjerne følg meg på snap/insta:"magmaloumarthe" is tha name!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg