HUSKER ANTREKKET MITT FRA FØRSTE SKOLEDAG SOM OM DET VAR I GÅR!!

Jeg husker innmari godt hva jeg hadde på meg på min aller første skoledag.

Jeg skulle starte i 1.klasse.

På Steinkjer Barneskole.

Og jeg husker mamma tok meg med på shopping på Zebra Kjøpesenter, der jeg selv fikk bestemme hva jeg skulle kjøpe.

Og herremin, som jeg eelsket den grønne skai-sekken!Det blanke og rosa beltet med en elefant på til de hvite buksene og stripete t-skjorten, og hold dere fast, grønne seilersko!

Jeg følte meg sååå fin, og veeeldig grown-up, hehe.

Eldste datteren min begynner i 2. klasse neste uke, og lik som i fjor har hun allerede snakket lenge om hva hun ønsker å ha på seg på første skoledag. Selv om det kanskje egentlig er litt overfladisk, tenker jeg at det er noe man må få lov til å glede seg til. Alt trenger ikke å være så innmari politisk korrekt absolutt hele tiden, og de fleste jenter synes jo det er veldig gøy med klær, hår og sminke. (Sistnevnte er dog forbudt utenfor husets fire vegger inntil hun blir større!)

Derfor var hun helt i himmelen da hun ble invitert av Lindex forrige uke, til å ta med sin bestevenninne på en liten shoppingrunde i Grensen i Oslo. Og de hadde det såååå gøy med å dresse opp hverandre, og jeg fikk skikkelig flashback til hvor gøy jeg selv syntes det var å gå i butikker å se på klær med venninnene mine da vi var yngre!

-(Som jeg for såvidt gjør enda også da, hehe!!;))

Begge var opptatte av å ende opp med det samme antrekket, og jeg synes de ble noen skikkelig kule rampejenter i joggedrakten med masse kule tegninger og ord på, en bomberjakke, supersøte katteparaplyer og blomstrete capser.

Yo liksom!

Håper alle dere som både starter med skole- eller barnehagekjør neste uke, får en finfin høst!!

Klem//Marthe

Fant bildet av en veldig spent skolefrøken før første skoledag i en av albumene til mamma!

#1986 #nicelook #åttitalletass;)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg