BONJOUR FRA PARIS!

Har nå vært tre dager på stoffmesse i Paris for å plukke ut stoffer, print, skinn og strikk til vår neste høst/vinter-kolleksjon, og jeg gleder meg utrolig mye til å fortelle dere alt det spennende som skjer med nettopp denne sesongen!

Enn så lenge tenkte jeg å dele ut noen Paris-tips!

Jeg var altfor sent ute med å booke hotell, og endte på anbefaling opp med å booke The Hyatt Regancy Etoile ikke langt unna Triumfbuen og Champs Elysées, med lovnader om den beste utsikten over hele Paris!

Og utsikten skuffet ikke, som du kan se på bildet over! Men rommene må jeg si var skuffende kjipe, med uinspirert brun møbeldesig, gule vegger, og en eksplosjon av mønster på gardinene som bidrar til å holde meg akkurat nok våken til å skrive dette innlegget kl.05 på morningen, hehe!

Men i 33. etasje skal de visst ha et bra treningsrom med panoramautsikt, så om en times tid tenkte jeg å få meg en liten treningsøkt før jeg har booket breakfast in bed (som er det aller koseligste med å bo på hotell:), klokken halv åtte.

Vi ankom på tirsdag, og dro rett ut på verdens mest anerkjente årlige stoffmesse, Premiére Vision. Dette er første gang vi er her, så rookies som vi er, var vi var så utrolige heldige å møte bryllupskjoledesigner Hamid Sadoni og hans kone, som veldig generøst hjalp oss å komme oss ut dit kjapt og effektivt med sub-wayen direkte fra flyplassen. De ga oss masse gode og verdifulle tips om selve messen også, for det er virkelig et kaos uten like når hele verdens merker og designere sloss om plass og stoffprøver rundt omkring hos de ulike leverandørene!

Jeg synes bransjen til tider kan oppleves som litt kald, kynisk og selvsentrert, så jeg setter alltid pris på bransjekollegaer som uselvisk deler av egne erfaringer for å hjelpe andre.

Sharing is caring!:)

Til middag ønsket jeg egentlig å booke bord på Hotel Costes som har typ verdens koseligste bakgård og alltid er et must når man er i Paris, men der var det smekkfullt, så endte til slutt opp på, etter anbefaling fra conciergen på hotellet, Pershing Hall på Rue de Pierre Charron. Dette er et fantastisk fem-stjerners hotell med en helt insane bakgårdsrestaurant, og maten likeså! Anbefaler Shrimp Raviolien og Sea Bass Cevichen!

Møtte venninne, moteblogger og designer, Benedichte Bjerke og hennes businesspartner på Costes etter middagen, og endte til opp med å danse store deler av natten på en nattklubb som heter Le Queen som ligger på Champs Elysée!

Fun Times!

Et par screenshots fra snapchatten min "magmaloumarthe"!

Etter messen i går dro vi og spiste på et sted mange drar til for å oppleve den autentiske franske stemningen med oster, brød, vin og kaker! På Café de Flore i Saint Germain er det tett mellom de små runde bordene, og stappfullt av chice mennesker man bare blir sittende å stirre litt fascinert på, hehe! Veldig franskt, og veldig inspirerende!

Tok en tidlig kveld i går, bestilte meg makroner(!!) på senga og sovnet med utsikt til Eiffeltårnet

@cafedeflore wearing "Tone Fit Dress" from our own byMAGMALOU Collection (order it HERE), leather jacket from Meotine, scarf from Holzweiler and bag from YSL!

I dag er siste dagen, og jeg gleder meg vilt til å komme hjem til barna!! Spesielt etter en liten hendelse i går jeg fremdeles får tårer i øynene av å tenke på.

Like ved restauranten der vi selv og masse andre mennesker ubekymret nippet til vin, brøt brød og nøt gode oster, satt en mor og hennes tre små barn på gata. De to yngste var sikkert bare 3-4 år, og den eldste rundt alderen som min eldste datter på 7. Hun bredde over de to minste med tynne pledd mens de sovnet liggende på den harde asfalten. Eldstemann lekte med skosnørene sine, og strøk litt på brødrene sine.

Jeg hadde allerede gitt de penger da vi kom, men følelsen av å se hvordan to treåringer sover midt på gata i Paris uten at noen bryr seg ble så intens at jeg følte jeg måtte gjøre noe ekstra…Så bestemte meg for å gå innom bokhandleren ved siden av som var åpen, og kjøpte masse tegneblokker og fargestifter jeg håper de får beholde…Ansiktsuttrykket til 7-åringen da han fikk det var uforglemmelig.

Så mye sorg og glede i et lite blikk på én gang.

Verden er så kontrastfull og brutal noen ganger.

Jeg skal minne meg selv hver dag på hvor heldig jeg er som kan gi barna mine et trygt hjem, en seng og sove i-og skolisser som kan brukes til det de er ment for istedenfor som leketøy, i mangel av noe annet å leke med…

Dette ble en liten digresjon fra å bare skulle dele Paris-tips, men noen ganger er det like viktig å kunne dele triste sider av livet, enn bare det gode…

Uansett, ha en nydelig dag, og kos dere med den annonserte siste sommerdagen i Norge!

Sees i morgen:)

//Marthe

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg