LONDON TIPS!!

HELLO HELLO!

Da nærmer London turen seg snart slutten, og det har vært tre helt supre dager. Siden mannen min må jobbe her et par ganger i måneden, prøver jeg å bli med innimellom for å få litt kvalitetstid sammen bare oss to, som er gull verdt i en hektisk hverdag. Må dog innrømme at jeg har savnet barna noe helt fryktelig, så tre dager er lenge nok borte for min del, og tror ikke jeg hadde klart å være borte en eneste dag til!:)

Anyways, har fått spist masse god mat og drikke og shoppet litt, så tenkte å dele noen av mine hotteste London-tips fra turen med dere.

En av mine absolutt favoritt-hotell ligger supersentralt i Marylebone, rett ved Oxford Street, og heter Zetter Townhouse! Om du liker en skikkelig erkebritisk og hjemmekoselig vibe, er dette virkelig stedet å bo! Rommene er superfreshe, og i første etasjen har de en liten stue med en koselig peiskrok som er perfekt å henge i før man går ut eller bare ønsker å chille etter jobb eller shopping for den del. De har også en superkoselig caféparlour jeg anbefaler å stikke innom for en Afternoon Tea, uansett om man bor på hotellet eller ikke. Her serverer de digge sandwicher, scones og kaker på nydelige rosa porselenstårn, og har et stort utvalg i både te og bobler!

Sist gang vi bodde der, var vi så heldig å bli oppgradert til suiten, som går over hele toppetasjen og er omtrent like stor som leiligheten vår hjemme i Oslo og har badekar på terrassen!!! Da var jeg i hotel-heaven for å si det sånn!! Denne gangen hadde vi et normalt de lux rom, som selvfølgelig er mye mindre, men fremdeles skikkelig fint og fresht det oxo! Pluss for store og romslige bad!!

Er du i byen på en søndag, så måååå du legge inn en brunch på Coya i Mayfair!! Fantastisk peruansk mat, og så mye champagne du orker for 20 pund fra du får servert forretten, til desserten settes på bordet! Jeg får fremdeles frysninger av å tenke på cevichen med fløteskum og trøfler!!!! Og litt angst av å tenke på de 6-7 glassene med champagne som fikk bein å gå på i løpet av måltidet, hehe!

For shopping finnes det en haug av butikker og kjøpesentre nedover Oxford Street for eksempel, med fantastiske Selfridges som en stor favoritt blant annet. Men jeg må tilstå at en personlig favoritt er å tusle rundt i New og Old Bond Street hvor alle de store designhusene ligger, og dagdrømme om alt man ønsker seg! Jeg må innrømme at jeg faktisk var litt crazy og belønnet meg selv med en aldri så liten shoppingspree på D&G, siden jeg har vært litt flink og solgt unna masse second-hand på gjenbruksappen Tise i det siste( Brukernavn: MagMaLoumarthe). Så i handleposen havnet det både en ripped jeans med jordbær-applikasjoner, en hvit t-skjorte med en rose på skulderen og et par sorte killer lakk-heels.

Nå blir det kun ris og nudler en stund fremover!!;)

Søndag kveld skulle vi egentlig spise på Hakkasan, men vi var fremdeles skikkelig mette etter brunsjen på Coya, så vi endte opp med å bare bli sittende foran peisen på hotellet med et glass vin i hånden, og fikk etterhvert besøk av en kompis som bor i London til vanlig. Sjukt koselig, og føltes nesten som å være hjemme!

På mandag spiste jeg en laaaang og deilig lunch på The Ivy i Soho med søte Selina som skriver for motenettstedet, Envelope.no (mozzarellaen med klementiner var bare helt AMAZING!!).!!

Og er du glad i japansk mat bør du sjekke ut Kurobuto i Marylebone , og bestille Beef Tatakien og tunfiskpizzaen!!! Sjuuuukkt godt! For drinks sjekket vi ut et sted som heter Barts, som ligger i Chelsea.. Var et litt sært sted, men gode drinker og bra musikk!

Det var dét vi rakk for denne gang!

Borte bra, men hjemme best, så nå gleder jeg meg vilt til å se barna igjen!

Ha en nydelig onsdag!

Klem//Marthe

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg