BEAUTIFUL BOUDOIR INSPO!

Jeg har lenge hatt lyst til å pusse opp soverommet vårt, men har liksom ikke hatt tid til å prioritere det enda. Men så kom jeg over dette bildet på Ellos sine hjemmesider, og plutselig så føk "Prosjekt Oppussing Soverom" litt høyere opp på listen.

Jeg ble så forelsket i dette bildet, at jeg rett og slett bestemte meg for at dette skal bli utgangspunktet for mitt nye soverom!!

Det første jeg la merke til, var den dødsrå sengegavlen i smijern mot den hvite murveggen.

Jeg har foreløpig hverken noen av delene, så jeg vurderer rett og slett å kjøre kontaktplast med mur-motiv på den innerste veggen på soverommet, mens lignende sengegavler var vanskelig å oppdrive på nett, så jeg har sendt avgårde en forespørsel til Kampen Mekaniske Verksted om de har mulighet til å lage noe lignende på mål.

Har forresten god erfaring med kontaktplast på den ene stueveggen vår (bestillt hos Lindasdekorogdesign.no), så håper jeg finner en bra mur-etterligning også!

Ellers kopierer jeg rett og slett nattbordet på bildet, og skal legge inn en bestilling på to bord hos Ellos, i tillegg til denne lampen med marmor-fot:

Men jeg klarer ikke å bestemme meg mellom disse taklampene fra samme nettside! Skal jeg gå for en litt futuristisk/art decoish stil i gull eller mer retro i gul??

Hva synes dere??

Jeg fant også sengeteppe og gardiner i vasket lin jeg håper ser like fresht ut i virkeligheten som på bildet (og at ikke sengeteppet trenger å strykes hele tiden!!;)

Har også lyst på flere av disse pendlene også, som kan henge fra gavlen med nydelige planter fra min favoritt blomsterboutique, Mina Milanda, på Frogner!

En annen nettfavoritt er Milla Boutique på Aker Brygge, og her fant jeg noen superfine knagger i gull og marmor jeg allerede har bestillt opp!

Jeg har også bursdag om noen uker, og allerede sagt fra til mannen min at nye coffee table books fra samme sted står høøøyt på ønskelista i år!

De siste 7 årene har vi hatt en slags dus pastel-lilla på soveromsveggene, men nå vil jeg heller ha helt matte hvite vegger og et hvitt semi-blankt gulv mot andre farger og teksturer på interiøret, så i går dro jeg og lillegull like gjerne ut for å kjøpe hvit råmaling (som hun kalte det på Flügger), og jeg har faktisk tenkt å male alt selv! Jeg er så irriterende lite praktisk av meg, så jeg trenger å tøffe meg opp litt og kaste meg ut i gjøremål jeg ikke kan-og heller LÆRE meg det!

Så får vi se om tålmodigheten min, som forøvrig ligger på samme nivå som en treårings, holder ut å se på at malingen tørker…:)

Ha en nydelig tirsdag!

Klem//Marthe

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg