FOR EN HELG!!

På fredag var vi tre barndomsvenninner som "kidnappet" min ene forlover ned til Oslo fra Trondheim for å feire hennes 40årsdag.

Og fy søren så gøy vi har hatt det!

Alle vi fire bodde sammen i ett år mens vi studerte i Trondheim, så det ble mye mimring og latter om all galskapen vi fant på akkurat dét året for å si det sånn!

For at alt skulle være en overraskelse, allierte vi oss med mannen hennes som ga henne et kort med følgende beskjed på torsdag:

Kjære Tove, du skal på tur, og trenger å pakke følgende:

Klær for å reise i

Late Night Friday Coctail Outfit

Yoga tøy

Saturday dinner & drinks outfit

Sunday brekkie & travellin'back outfit

Av én eller annen grunn ble jeg raskt en hovedmistenkt, hehe, og fikk følgende sms på fredag:

Maaaarthemiii…. du er så hovedmistenkt på å ha noe på gang!!! Jeg DØR!!!!!!!! Hadde sååå lyst å ringe deg igår, men fikk ikke lov av Gustav 😂😂😂😂😂 herremin denna arbeidsdagen blir laaang… Hva skjeeeeer😘😘😘😘😘😘😘😘

Så på fredag plukket jentene henne opp på jobben, og kjørte ut til Værnes!

Jeg hadde på forhånd booket de inn på Frogner House Apartments som ligger vegg i vegg med butikken min på Frogner, og første post for kvelden var bobler og tapas på Champagneria etter innsjekk. Mine favoritter om du skal spise der, er marinert tunfisk med pistasj-og wasabi, stekte kamskjell i pastiskrem og til slutt er det et must å avslutte måltidet med en grillet chevre med honning!

Etter at den største overraskelsen hadde lagt seg, dro vi stappmette og med et godt glis i trønderbarten videre på F6, som serverer noen av Oslos beste drinker!! Jeg går alltid for den med chili og ingefær-sjukt digg!

Etterhvert rykket det i rockefoten, så vi endte opp med å danse i flere timer på Monkey, før fornuften bare så vidt og til slutt gjorde at vi kom oss i seng i typ tre-tiden!

Lørdagen ble kicket i gang med en sunn og fresh juice på The Juicery først, før vi dro videre på "Kjernen" og fikk en privat yogatime av Bertine Zetlitz. Og siden jeg er ambassadør for det svenske treningsmerket Casall, var jeg så heldig å få gi jentene et yogasett hver med en catsuit (min personlige favoritt!) og en topp og en bukse.

Etter en hektisk uke, var yoga en perfekt start på dagen og Bertine var helt fantastisk som instruktør! Jeg trener mye til forskjellige yogapper hjemme (feks.Yoga Studio), men skjønner nå at jeg har gjort mye feil, så fremover skal jeg fortsette å ta privattimer i ny og ne for å optimalisere teknikken!

Etter yogaen spiste vi lunsj på Villa Paradiso, før vi dro på MagMaLou hvor jeg hadde booket de inn hos Marte til hår og make-up. I bursdagsgave fikk alle også plukke seg ut et partyantrekk hver til kvelden, and who said 40 is anything but FAB!!!:)

Margaret i Leni Pink Jumpsuit fra byMAGMALOU, Tove i kjole fra Ganni og Kristins er fra byTIMO!

Jeg hadde egentlig planlagt å ta de med på noen drinker på Bølgen før middagen, som er helt kokko på lørdager, men vi ble bare sittende å skravle i sminkestolene til vi måtte rekke bordet vårt på Ling Ling på Aker Brygge til kl.19.30.

Og jeg må si at herregud og halleluja så god maten der var!! Kjenner jeg fremdeles sikler litt av å tenke på den oransje dumplingen med trøffel blant annet! Og espresso martinien, som er min favorittdrink, var i en helt egen klasse! Servicen var topnotch og utsikten mot sjøen og festningen likeså, så alle bør legge turen innom Ling Ling om dere ønsker en tvers igjennom fet restaurantopplevelse.

Jeg lo så mye i løpet av kvelden, at jeg fremdeles er skikkelig støl i megen, og merker at det nesten var litt trist å spise avskjedslunsj sammen tidligere i dag i hagen vår. Det er noe spesielt med barndomsvenner man har delt så mange minner med, at man får liksom et helt spesielt bånd selv om man bor forskjellig steder og ikke kan møtes så ofte nå i voksen alder.

Uansett, helgen har vært helt magisk, og jeg merker at det var skikkelig gøy å planlegge en surprise b-day helg!!! Det er et par år til min andre forlovervenninne også fyller 40, så jeg får tenke ut noe gøy til da også kanskje;)

Men nå er det natta, og vi skal på sykkeltur i morgen, så sees kanskje på instastory da??:)

God natt!

Klem//Marthe

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg