HVITVINSDAMPEDE BLÅSKJELL!

Min eldste datter pleier vanligvis å få bestemme middagen på fredager, og da lander hun vanligvis på taco, som jeg tror også resten av familienorge deler som tradisjon med oss.

Men i påsken smakte hun på blåskjell og ble helt frelst, så i dag er maisskjell, lefser og bønnestuing byttet ut med blåskjell dampet i hvitvin (ja, alkoholen er selvfølgelig kokt ut!;)

Heeelt i orden for oss voksne kan du si, etter x-antall år med fredagstaco!! Selv om jeg må innrømme at jeg synes vi lager en ganske kickass hjemmeversjon av den også, hehe!

Men nå skal du hvertfall få oppskriften på blåskjellene Magnus lagde ikveld, for de var superduper yummy!! (Oppskrift fra godt.no., men vi byttet ut fennikelen med chilli.)

Vi kjøpte 1 kg skjell som egentlig skal holde til 4 pers, men vi var 2 voksne og en syv-åring som slukte nedpå, og det ble faktisk litt lite, så jeg tror man trygt kan anta hvertfall 350-400gr. pr.pers, hvertfall om du ikke har masse stash ved siden av.

Bon Appetite!!

//Marthe

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg