SHIP O’HOI: FAMILY WEEKEND @DYREPARKEN MED STOKKE!

#invitert# Denne helgen var hele familien så heldige å bli invitert til Dyreparken i Kristiansand med overnatting i Abra Havn, i regi av Stokke. Jeg har vært ambassadør for de de siste par årene, og Lillegull har til og med vært med på et par reklameshoots for de, så har fått et veldig godt forhold både til merket og produktene deres!

Stokke har faktisk et samarbeid med Dyreparken også, og leier ut vogner og bæreseler til alle som trenger det hele sommeren. Det synes hvertfall jeg er ekstremt praktisk om man ønsker å spare plass i bilen og legge igjen sin private vogn hjemme. Ønsker du å leie, kan du bare oppsøke trilleboden til høyre for inngangen. Det koster kun 150kr(+200kr i depositum), så er ikke så ille pris heller.

Vi pleier faktisk å være i Dyreparken opptil flere ganger hver eneste sommer, for vi har sommerhus bare en liten times kjøring unna parken. Men vi har aldri bodd i Abra Havn før, så dét var ekstra topp for barna denne gangen.

Lørdagen startet kl.08:00 med besøk fra Kaptein Sabeltann og mannskapet på den Sorte Dame i havna på Abra Havn, hvor de underholdt og sang for barna. Hun eldste på 7 år digget det, mens hun minste på 19 måneder faktisk nesten skalv av redsel i starten. Men nysgjerrigheten overtok til slutt, og hun endte med å ville se ferdig hele forestillingen.

Etterpå dro vi rett til parken, og barna var i hundre. Var der med bloggkollega, Line Langmo, og hennes skjønne familie på fire også. Det er alltid ekstra hyggelig å dra sammen med noen andre venner og barn også. Barna får sommerminner de aldri vil glemme, mens det er hyggelig å være litt sosiale for de voksne også.

Uansett hvor topp jeg synes Dyreparken er, må jeg si at jeg er skikkelig overrasket over hvor lite utvalg det er av andre sunnere alternativer til pizza, is, brus, braincoolers, hamburger og frites rundt omkring i anlegget, som jeg virkelig håper de gjør noe med. Jeg orker ikke tanken på å kaste i meg junkfood til alle døgnets tider, og i tillegg er man der kanskje over flere dager, og da forventer jeg nesten at man også kan ha tilgang på litt sunnere og grønnere alternativer på et sted som skal ha barna i fokus!! Jeg har aldri skjønt at man bare tar for gitt at barna bare vil ha drittmat, isåfall bør vi som voksne lære og tilrettelegge for de at mat med faktisk littegranne næring også kan være veldig godt!

En annen ting jeg i ( i fare for å fremstå litt sær) synes er litt merkelig, er at man ikke har noe steder man kan få kjøpt noe annet en sort kannekaffe!! Jeg har vært så fysen på en kaffe Latte disse dagene at jeg har gått på desperat jakt fra sted til sted, men INGEN latte var å oppdrive så jeg fikk nesten litt abstinenser, angst og indre uro, hehe!

Men det er mulig både mat og kaffe-situasjonen endrer seg i juli når det er høysesong, for nå var faktisk veldig mange av både cafeéne og restaurantene stengt (som jeg synes de kunne informert litt bedre om når man ankommer parken, for blir litt stusselig og spøkelsesbyaktig med stengte dører og mørke vinduer overalt.)

Uansett, noe dere absolutt bør få med dere om dere skal til Dyreparken i sommer, er uansett togturen gjennom hakkebakkeskogen (husk å bestille i forkant om du vil slippe å stå i laaaang kø!), tømmerrenna er alltid en vinner for de som liker litt action, og båtturene i Kaptein Sabeltanns rike er alltid poppis for barna. Kardemommeby er koselig og god stemning, mens mannen min synes bob-banen er extra verdt å få med seg. På dyresiden er det kult å få med seg presentasjonen av Julius og Co i Apeskogen og av løvene i området "Afrika."

Er det varmt, er det lurt å ta med seg badetøy og stikke i badeparken på andre siden av Sabeltannsjøen. Og er du like glad i vaffel som meg bør du stoppe opp på Vaffelhuset for en belgisk hjertevaffel på pinne;)

Bor dere i Abra Havn er det full fres og underholdning i havna hver morgen kl.08, og morsom skattejakt på kvelden. I morges var vi i tillegg invitert på en mysig sjørøverfrokost inne i Kaptein Sabeltanns Rike. Vi ble hentet av Pelle og Pysa og en gjeng av de andre sjørøvere og seilte sjøveien med Den Sorte Dame over til den andre siden, der en stearintent frokost ventet med masse underholdning av alle sjørøverne som var med underveis. Alle barna måtte blant annet spise rottesuppe, og det var selvfølgelig en innertier!

Nå er vi hjemme igjen, etter en finfin familihelg, og det blir noen dager med trening og yoga (ryggen er ikke så glad i lange bilturer) og litt jobbings før vi setter snuta mot Roma allerede på torsdag. Denne gang uten barn. Kun kjærestetur og litt tid kun for oss selv.

Det blir sjukt digg, selv om jeg vet vi kommer til å savne barna som gale.

Anyways, tror alle par har godt av litt alenetid til å kunne gjøre normale ting noen ganger, som typ for eksempel å bare dusje, spise eller sove. ALENE-uten noen forstyrrelser med noen som gråter, gulper, søler eller kaster mat vegg i mellom, hehehe! Selv om det kan være ganske underholdende det også, er partid sammen uten barn noen ganger også helt uvurderlig i mine øyne.

Så jeg gleder meg faktisk til å savne de små!

Da blir det alltid også EXTRA godt å komme hjem igjen!

Klem//Marthe

PS: Om du ønsker å vinne billetter til dyreparken til deg og hele familien din, kan du gå inn på instagramkontoen min "magmaloumarthe" og lik det siste sort/hvite bildet (av meg og en barnevogn fra Stokke) og legg igjen en apekatt-emoji i kommentarfeltet, så trekker jeg en vinner i kveld!!

Masse lykke til!!!:)

Perfekt å leie en vogn fra Stokke!(Ad)

Abra Havn og Kaptein Sabeltann

Ootd:

Shades//LeSpecks(MagMaLou)

Bomber//GinaTricot

Jeans//BlackOrchid(MagMaLou)

Bag//Gucci

Giraffe!:)

Emma Lou (Får alltid mye spm om denne playshortsen. Kjøpte den i en butikk i Jerez i Spania, da jeg var på yoga retreat for noen uker siden. Elsker den! Way to cute!!!

Mum-Date

Hakkebakkeskogen

Skjønne Line! (Linelangmo.com)

Genialt å låne vogne eller bæresele fra Stokke istedenfor å pakke og drasse med seg alt selv!! (Ad)

Beautiful water lilies!

Har så lyst til å røske denne planta med rota og ta den med meg hjem i hagen!! Såååå fiiin!!

Altså! Jeg blir seriøst lykkelig av å se på rosa flamingoer!

Ootd:

Jacket//VintageDior

Shades//Lespecs

Sweater//FleischerCouture

Jeans//TwisAndTango

Sneakers//Adidas

Bag//Gucci

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg