THANX FOR NOTHING, APPLE NORGE!

Tusen takk til Apple Kundeservice for verdens mest rævva og inkompetente service ever!

"Oi, nå er hun sur", tenker du kanskje, og ja, det er jeg for faen! Faktisk koker det så inni H….. inni hodet mitt, at jeg skriver dette innlegget mens jeg har ventemusikken for hundrede gang i øret mens disse "rådgiverne" setter meg over som en kasteball fra avdeling til avdeling, og tilbake til den førsteavdelingen igjen før de bouncer meg videre til en fjerde!

For femte gang!!

Den siste uken har jeg sikkert snakket med 25 ulike "rådgivere" og "seniorer" på ulike avdelinger, og alle er like irriterende lite kapable til å løse problemet, og snakker med de like irriterende "forståelsesfulle" stemmene sine og bruker akkurat samme ord og uttrykk de sikkert har lært å indoktrinere i språket sitt med, på det irriterende lavmålet av et "slik snakker du med kundene uten å faktisk løse problemene deres"-kurs da de startet å jobbe der.

Let me represent the facts & the problem:

Forrige uke skulle jeg betale endel regninger, og merket at kontoen var mere glissent enn jeg hadde forventet. Faktisk nesten 10.000 kronascher var blitt trukket/reservert fra APPLE ONLINE STORE EUR, uten at jeg har kjøpt en dritt!! Har aldri kjøpt noe der, har aldri hatt en konto der og kommer aldri til å ha det i fremtiden heller for å si det sånn.

Jeg ringer Apple Norge Kundeservice første gang for 1,5 uke siden og forklarer hva som har skjedd.

I løpet av to timer blir jeg satt frem og tilbake til ikke mindre enn 12(!!) personer, der jeg må forklare problemet gang på gang, og hver eneste "saksbehandler" sier at de "forstår frustrasjonen min såååå godt", men de har ingen autorisasjon til å gjøre noe, men at de skal sette over til noen som kan hjelpe meg.

Til slutt sier sistemann at de ser at dette tydeligvis er en svindelcase, og at jeg må ringe banken og be de oppheve reservasjonen.

Jeg ringer så banken som sier at de ikke kan gjøre noe før Apple selv sender en mail der de bekrefter at dette skal gjøres. Jeg ringer tilbake til Apple, som selvfølgelig nå har stengt.

Prøver igjen dagen etter, og må på nytt forklare saken 147 ganger til like mange ulike behandlere inntil de finner ut at avdelingen som kan gjøre noe, har lørdagsstengt. Ring tilbake på mandag!

Jeg ringer på mandag, må på nytt fortelle casen 148 ganger til like mange idioter, før sistemann sier de trenger et autorisasjonsnummer fra banken, for at de skal kunne sende riktig informasjon. Jeg ringer banken, og etter å ha bedt Apple ringe meg opp, så jeg slipper nye runder med nye saksbehandlere, ringer han meg faktisk opp, og lover at de skal sende mail og få ordnet dette. Men avdelingen som tydeligvis må utrette dette, trenger tydeligvis minst 48 timer på å gjøre dette. Altså to dager trenger de på å sende en mail som tar under to minutter å skrive.

Min 7 år gamle datter hadde sikkert brukt ett!!

Jeg spør om de kan sende meg en bekreftelse når de har fått sendt avgårde mailen, men nei, det kan du tro de ikke kan gjøre.

Why The Fuck Not, spør jeg, i et litt under middels hyggelig toneleie. Nei, sånn funker ikke systemet til Apple får jeg som svar tilbake.

Fem dager senere er fremdeles ikke pengene tilbake, og jeg ringer Apple igjen, forklarer problemet for n'te gang til en ny behandler, som selv om han har saksnummeret mitt og casen min skriftlig foran seg stiller de samme dumme spørsmålene jeg har svart på en million ganger.

Hva er tlf.nr ditt?? -Det står rett foran deg, din jævla nørd!

Hva er mailadressen din? -Er du seriøs?? Kan du ikke lese bør du bytte sommerjobb!!

Han sier han ikke får gjort noe og "forstår frustrajonen min", men må dessverre sette meg over til en annen.

Nå rabler det totalt for meg og den neste jeg snakker med nå, tror jeg kanskje hadde ønsket han aldri gikk på jobb den dagen.

Den gjøken jeg nå snakker med stiller de samme spørsmålene som alle andre, og "skjønner frustrasjonen min" som alle andre har sagt, men dessverre er den avdelingen som kan gjøre noe gått for dagen, så jeg må ta kontakt over helgen igjen.

Nå går Marthe bananas klikkings på denne senior rådgiveren (som jeg tror bare er et fancy ord for sommervikar, de har jo hverken kunnskap, autorisasjon eller kjenner på noen som helst ansvarsfølelse for å få løst saken! Orker ikke å gjenfortelle hva som kom ut av denne trønderkjeften, men mener å huske at ord som idiotgjøk, inkompetene sommervikarer og møkkaservice ble nevnt kanskje opptil flere ganger.

Jeg spør om navnet til personen jeg snakker med , men det kan han ikke oppgi. "Har du en sjef jeg får prate med"? "Nei, vi er alle seniorkonsulenter her, og det er det høyeste du som kunde kommer!" "Men når jeg har snakket med nærmere 30 behandlere uten at noen av dere kommer med en løsning, ser dere vel selv at dere kanskje på gå et hakk lengre opp på stigen for å finne ut av dette??" Men nei da, sånn fungerer det ikke hos Apple. Jeg spør han om hvem som er adm.dir hos Apple, men det vet heller ikke min meget kompetente senior rådgiver.

Jeg sier jeg ikke gidder å bruke flere minutter av livet mitt til å kaste det bort på få ubrukelig informasjon av håpløse Apple-dudes, og får som svar at de kanskje kan ringe opp meg på mandag? Nei, heisann, strålende forslag! "Ja, ring meg når du har en løsning!" "Ja, nå har jeg fri på mandag men jeg får en kollega av meg til å ta kontakt".

Aaaaaaaaaaaargh!!!!! Enda en ny person å forklare til altså!!

Sent mandag formiddag ringer en ny kar og spør de samme spørsmålene jeg nå har svart på EN JÆVLA FØKKINGS MILLION GANGER, og avslutter med at han sier han må sette meg over til salgsavdelingen.

"Nå ringer du for F….opp den salgsavdelingen selv, og ringer meg tilbake når du har et seniorsvar å kome tilbake med. Jeg tenker ikke å ta en eneste telefon til, med mindre det er til pressen for å oute hvor jævlig tjenestene til Apple suger"!

Når han ringer tilbake har han et nytt svar jeg ikke har hørt før. Jeg må anmelde dette!! "Anmelde hvem da?? Et svindle-spøkelse eller Apple?? Og hvordan løser dette problemet på noen som helst måte"??

Det hadde han ikke noe godt svar på.

Når jeg forteller at banken insisterer på at det eneste som trenger å gjøres, er at Apple sender denne bekreftelsesmailen for å heve reservasjonen (som forøvrig behandler nr.38 eller deromkring også foreslo og lovte han skulle gjøre), får jeg ikke noe godt svar tilbake. Jeg må visst anmelde, men han har ikke noe godt forslag på hvem!!

I nesten to uker nå har 10.000 Kr vært reservert på kontoen min i Apple Online Store Europa sitt navn, og det provoserer meg så sinnsykt at et så stort firma som Apple er så sjukt evneveike på et så enkelt problem det i utgangspunktet er veldig lett å løse!

Send den jævla mailen til banken liksom!!

Jeg begynner å tro at jeg aldri kommer til å få se disse pengene igjen, men jeg kan love dere at siste ord ikke er sagt.

Tenk om jeg feks. var en enslig to-barnsmor som hadde spart opp noen lapper for å gjøre noe hyggelig med barna, for så å bli satt i en posisjon der barna blir fratatt dette pga Apple.

Nei, Tv2 Hjelper Deg, eller et eller annet skjelle-ut program: CALL ME, because Houston, we have a føkkings problem over here!

Og i mens: Apple-dere kan gå å ta dere ei bolle, for dere suger!

Sorry, not Sorry!!

Ikke så vennlig hilsen fra en drit misfornøyd kunde som fremdeles mangler 10.000 lapper på kontoen sin!

3 kommentarer
    1. Hei!
      Herreguud, dette er bare helt utrolig dårlig! Hjelpe meg, håper ikke jeg kommer ut for noe sånt.. lykke til videre! Å ja, dette bør være TV 2 hjelper deg – innslag!

    2. Åh fy f! Blir sinna bare jeg leste dette!!
      Skjønner frustrasjonen din!
      Håper det løser seg veldig snart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg