ANGRER SOM EN HUND!

I går kveld kom vi endelig hjem fra ferie igjen etter to finfine uker på Sørlandet, en uke i Marbella og en weekend i Roma!

Selv om vi har hatt noen nydelige ferieuker, er det alltid godt å komme hjem igjen til det vanlige livet og de daglige samme rutinene igjen, og jeg gleder meg til å komme i rytme med både jobb og opptreningen av ryggen og nakken igjen.

Men litt reising blir det fremover også, bl.a først en liten tur til New York til helgen for å feire 30-årsdagen til vår Head-Designer på byMAGMALOU, Andrea, så muligens Køben neste uke i forbindelse med København Fashion Week, så Gøteborg og Paris i september igjen, for henholdsvis et lite vennebesøk og en stoffmesse.

Så tror dette blir en rimelig hektisk høst for å si det sånn, med bl.a visning av kolleksjonen vi har gjort i samarbeid med Vanessa Rudjord (tidligere redaktør i Costume) i august og launch av vår første skocollab med det norske skomerket og webshoppen Sapatos.no i oktober, så håper inderlig kroppen spiller på lag hele veien og ikke slår seg totalt i vranglås igjen.

Må bare huske å ta det med ro mellom slagene.

MEN, det jeg ville snakke om på bloggen i dag, er rett og slett å komme med en aldri så liten advarsel.

Jeg har alltid hatt naturlig lange og fyldige øyevipper, men for et par år siden ble jeg fristet til å teste semi-permanente volumvipper for å unngå unødvendig stress med mascara hver dag. Og jeg må innrømme at jeg ble superhekta, og har ikke hatt en pause siden.

Men fy søren som jeg angrer meg nå!

Forrige uke skulle jeg bare gjøre et lite påfyll, siden det allerede begynte å bli litt glissent etter bare et par uker uker med ferie. Jeg booket time et sted i Arendal jeg ikke hadde vært tidligere, og måtte gå for klassiske singelvipper, for vedkommende gjorde ikke volum.

Jeg kjente med engang hun var ferdig at noe var galt. Vippene var veldig stive, og det venstre øyet kjentes stramt og det begynte å klø som fasiken etter en liten halvtime.

Samme kveld satte jeg meg ned i sofaen med favorittserien "Ozark" på Netflix, og til slutt klarte jeg ikke kløen og ubehaget lenger og måtte gni meg i øynene.

Det burde jeg ikke ha gjort!

Plutselig satt jeg der ikke bare med en neve full av de vippene jeg hadde satt på, men også mine egne!!!!

Jaikz!

Jeg hadde seriøst 10-12 vipper igjen av mine egne, og jeg skjønte ingenting.

Dagen etter dro jeg tilbake, og eneste muligheten for å se nogenlunde sain ut, var å fordele noen volum vipper på de få hårene som var igjen, men jeg må innrømme at det ser fremdeles helt jævlig ut og jeg orker nesten ikke å se meg selv i speilet engang.

Nå savner jeg virkelig mine vipper aux naturelles og skulle ønske jeg ikke hadde ødelagt de på denne måten. Hun som la på siste runden, sa hun aldri hadde sett dette før, men at det tydeligvis var en reaksjon på at hun som la de første gang hadde festet de for nære selve øyelokket og at det har oppstått en "bad reaction".

Dette er en Bad Reaction all right, og jeg gleder meg til å se ut som en freak i noen måneder fremover før vippene vokser ut igjen.

Nå har jeg ikke prøvd vippeserum på flere år, men tar gjerne i mot tips på et kick ass serum som funker for å si det sånn!!

Enn så lenge får jeg bare prøve å venne meg til min nye "look", men ikke bli overrasket om det blir mye caps og solbriller på meg fremover, hehe!

Noen andre som har opplevd å miste vippene? Vil gjerne høre fra dere i såfall:)

Klem//Marthe

Prøvde å ta bilde av hvor ille det står til, men bildet ser faktisk mye bedre ut enn det faktisk er! Det er store rom mellom hver vipp og de volumvippene vi måtte bruke, ser så fake ut at det er det er helt krise!!

Nå skal jeg la mine naturlige bare komme litt mer tilbake, ta av alle extensionvippene og forhåpentligvis bli vant til å ha en mye mindre, men mere naturlig vippemanke!

Top Picture:

Aiaiai, blir nok mye caps og solbriller fremover gitt…

Dress//byTIMO

Belt//BlowTheBelt

Shades//LeSpecs

(All from @MagMaLou//[email protected]//97041888)

10 kommentarer
    1. Hei Marthe😊
      Jeg har opplevd akkurat det samme som deg….Vippene ble satt for nære vippekanten, ble rød, hovnet opp og klødde som fy😭 Det endte med at jeg mistet alle vippene på høyre øye. Helt krise😳Så seriøst syk ut!
      Det jeg gjorde var å smøre på serum så det holdt i et par uker og limte på meg løsvipper til mine egne vokste ut igjen. Det tar ikke så lang tid, men skjønner seriøst fortvilelsen din😓😘

    2. Helle Iren Kopperud: Takk for kommentar! Godt å høre at de vokste ut igjen, for man ser som du sier skikkelig syk ut!! Hvilket serum brukte du? De fleste tipser meg om iglow på instastory! Klem//Marthe

    3. Jeg husker ikke hvilket vippeserum jeg brukte, men har hørt at mange har god erfaring med iglow👌🏻😍
      Lykke til Marthe😘 Det blir bra igjen!!
      Klem Helle

    4. Been there done that! Aldri mer vippe extensions for min del heller. Hadde sykt fine vipper før her og, men ble selv hekta. Og plutselig så var alle borte. Det som har hjelpt meg mye er Pukka sin Castor oil, smør på vippene morgen og kveld med en q-tips. Og du ser allerede resultat etter 2 uker. Min erfaring med vippeserum er at når du slutter å bruke det, så mister du fylden på vippene med en gang. Masse lykke til.

    5. Du kan også prøve Linda Johansen sin Super Lash duo mascara. Den gjør også underverker for vippene…

    6. Kan du si hvor i Arendal eller hva “salaongen” het?
      Skal ta vipper hjemme hos en privat og gruer meg litt er min første gang, vil bare passe på at det ikke er samme sted som du fikk reaksjonen 🙁 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg