HURRRRA FOR OLIVIA!!

God Mandag, Sweetiepies!!

Hos oss er det en ekstra hyggelig start på uken, siden lillegull Olivia har bursdag i dag!!

For tre år siden hadde jeg gitt opp å få en lillesøster til Emma Louise etter utallige forsøk både med assistert befruktning og prøverør som alle endte i spontanaborter.

Kroppen og hodet var blitt ganske kjørt etterhvert, så vi bestemte oss for å godta at baby nr.2 ikke stod i kortene våre. Men ikke vet jeg hva som skjedde, for bare noen få måneder etter at vi sluttet å prøve aktivt, ble jeg faktisk gravid av meg selv!! Eller, ikke helt selv da, haha!

Men ingen sykehus, ingen sprøyter eller hormoner, egguthenting eller dager med angst og spenning før man sitter der med en positiv graviditetstest bare for å miste det noen måneder senere igjen…

Jeg var fra meg av lykke, men samtidig sinnsykt redd for å miste igjen, så de tre første måneden var utrolig nervepirrende og jeg holdt på å bli litt kokko av å mentalt forberede meg på at det helt sikkert ville skje igjen…

Men det gjorde det ikke, og magen vokste som den skulle, selv om mor bare ble mindre og mindre siden jeg hadde ganske heavy svangerskapskvalme og kastet opp 20 ganger i døgnet i ni måneder, helt til en times tid før hun kom verden faktisk.

Men jeg hadde gått igjennom alt det samme på en heartbeat igjen! Nå som HUN er her, er det en helt fantastisk følelse å vite at vi faktisk klarte å holde ut og stå i de vanskelig periodene, for O er altså såååå verdt alle tårene, vondter og sorger vi har opplevd tilsammen og jeg kunne ikke vært mere takknemlig!

For Olivia er vår lille aller beste koseklump med store bunnløse øyne, deilige bollekinn og en latter som er så smittende at jeg blir helt varm bare jeg tenker på det.

Hun er litt sta, og synes ikke alltid det er like kult å dele(;), men hun øver seg og blir litt bedre på det dag for dag!

Hun elsker is mest av alt, og kan sitte i timesvis å se på Peppa Gris eller lese bøker.

Hun elsker tutten (smukken) sin, og er helt avhengig av kosene sine.

Hun er som en drøm å legge, og har et godt sovehjerte.

Hun er verdens beste til å trøste storesøster om hun gråter, og hun er som sin storesøster en skikkelige pappajente, og følger ham i alt og ett han gjør.

Jeg tar meg selv i å stirre på de noen ganger, og klype meg i armen.

For disse fine er altså mine.

Livet!! Eg takkar deg!!!!

//Marthe

2 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen til søte olivia 🙂
      Jeg har selv en 2 åring i hus, en herlig alder.
      Vakker er henne ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg