HVORDAN KVITTE SEG MED UNØDVENDIG STRESS VED Å LAGE ET ORGANISERT BARNEROM!

Goood mandag, lovelies!

Håper dere har hatt en nydelig helg!

Jeg er strålende fornøyd med en lang og hard treningsøkt lørdag morgen etterfulgt av årets første pinnekjøttlag på kvelden, mens søndagen gikk med til å rydde, sortere og shine opp rommet til min eldste datter.

Hun har en tendens til å samle på alt fra gavepapir til gamle notatark og har et veldig følelsesmessig bånd til absolutt alle leker og bamser som kommer i hus, så noen ganger er det litt vanskelig å skulle gi slipp.

Men etter 6-7 timer med skikkelig opprydning og organisering, ble hun selv også kjempefornøyd, og vi har samlet opp sekkevis med klær og leker som jeg annonserte på instastory at vi ønsket å gi bort til noen som enten ønsker eller trenger litt påfyll.

Innboksen min rant full av henvendelser, og alle skal få, så frem til torsdag skal jeg sette sammen noen fine pakker til alle som har tatt kontakt.

En annen ting med å få skikkelig rydda og ikke minst organisert alle ting litt bedre, er at jeg kjenner at hele energien på rommet hennes skiftet. Jeg har tidvis følt meg litt kvalt der inne av følelsen av bare ALTFOR mye ting, mens nå har vi fått ryddet inn masse ny god plass og en positiv og luftig energi som merkes godt!

I klesskapet, som er et lite walk-in closet, lå klærne tidligere rett på hyllene, men endte alltid opp å bli rotete da alt mixet seg sammen. Så jeg kjøpte noen plastbokser på Clas Olhson til oppbevaring (Takk for tipset Synnøve Skarbø) , og sorterte bukser, kjoler og gensere etc. for seg, så det blir enklere å finne frem klærne på morningen!

(Jeg gjorde samme finta i stua, med alle løse ledninger og stash som har ligger løst rundt omkring i det ene skapet og gitt meg angst og indre uro. Det tok en time å sortere alt hva som er relatert til enten TV, kameraer, mobiler og andre devices, og alt fikk så sin egen lille plastboks. Så nå trenger jeg aldri å rive av meg håret i frustrasjon for å ikke finne den ledningen eller laderen jeg trenger akkurat når jeg trenger den lenger, og enda en stressfaktor er tryllet bort! Voila!!)

På kremmerhuset fant jeg noen supersøte hyller for å oppbevare plantene og kaktusene hun er så glad i, og et nytt speil med en liten hylle om hun skulle ønske å legge typ øredobber eller leppomaden sin der. Jeg fant også noen geniale oppvevaringsbokser i tøy som passet perfekt inn både på rommet hennes, men kjøpte også noen ekstra til oppbevaring av lekene til hun minste som vi oppbevarer på stuen.

Sammen med et sort og rosa gulvteppe fra Lagerhaus, og nye mørkegrå fløyelsgardiner gikk soverommet fra å være et rom tilhørende en liten seksåring til en pittelitt mere voksen åtteåring, som fortjener et rolig og harmonisk rom hun kan finne roen om hun vil etter lange og hektiske dager på skolen og forskjellige aktiviteter hver eneste dag!

Eneste jeg mangler nå er nye sengesett! Vi er begge litt lei av hjerter og prinsesser, så nå skal jeg titte etter ensfarget sengetøy i en god og myk kvalitet som stimulerer til enda bedre nattesøvn. Noen som har et godt tips på et merke her forresten, så blir jeg kjempeglad!

Jeg fikk også ryddet i hun minste sine klær, så gleder meg nå til å kunne gi også disse videre!

Ellers er det endel spennende ting som skjer om dagen, så gjerne klikk deg innom hver dag denne uken, så skal jeg prøve å være flink å oppdatere!!

Klem//Marthe

Ps: jeg rakk ikke å ta noen bilder av rommet i går, men satser på jeg får gjort det i kveld, om dere vil titte innom senere i dag eller i morgen for å se det endelige resultatet:)

Coats//Lindex (spons)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg