KLIPPFISK, RYSJER & REINSDYR!

Hei hei Sweetiepies!

Tenkte jeg skulle dele et par av våre favorittoppskrifter denne høsten, siden jeg alltid får så mye spørsmål på insta og snap når jeg legger ut matbilder.

Mannen min er superflink til å kokkelere, mens selv elsker jeg å planlegge og invitere til middager, hehe, derfor har vi ganske ofte venner hjem til oss på både god mat og drikke!

I går hadde vi besøk av et vennepar som bor i Sandefjord, og på menyen stod reinsdyrcarpaccio med reddik og ruccula til forrett, mens til hovedrett serverte vi klippfisk med oliven og bacon. Carpaccioen smeltet seriøst på tungen, mens noe av det beste jeg vet er klippfisk som flaker seg og er stekt til helt perfekt konsistens. Men denne oppskriften kunne med fordel faktisk ha sløyfet enten bacon og oliven, slik at den hadde blitt litt mindre salt. Men uansett var det en supergod rett!!

Velbekomme!

Bacalhau à Brás (oppskrift fra dybvig.no)

Handleliste 4. pers:

400 gram klippfisk uten skinn og ben – Kjøp skinn og benfri klippfisk i nettbutikken eller på butikken

600 gram poteter

50 gram bacon eller pepperoni

4 egg

1 løk

2 finhakkede hvitløksfedd

1 dl olivenolje

Persille og sort oliven til pynt

Salt og pepper etter behov

Fremgangsmåte:

Husk utvanning! Eller kjøp ferdig utvannet.

Den utvannede klippfisken tørkes før steking.

Bacon eller Pepperoni kuttes i tynne strimler.

Potetene skrelles og kuttes i tynne strimler. Stek potetene og løken i olje. Tilsett hvitløk, klippfisken og bacon / pepperoni og rør rundt. Til slutt ha i eggene og rør om. Stek til fisken er ferdig stekt. Smak til med salt og pepper.

Jeg elsker den nye rysjeskjorten fra GANNI sammen med de nydelige øredobbene fra Miss Mathiesen!

Reinsdyr carpaccio er ganske lett plage og sjukt godt! Du bare kjøper kjøttet på MENY, ruller det inn i plastfolie og fryser den i minst 24 timer.

Når man skal begynne å skjære opp skal kjøttet ligge i kjøleskapet i 15 for en jevnere tineprosess.

Skjær kjøttet i løvtynne biter og server med sitron, ruccola, parmesan og syltynne reddikskiver skåret opp med mandolin.

En champagne fra 2004 som passer kjempegodt til alle typer carpaccio!

Håper dere likte oppskriftene! Si fra og gi meg tilbakemelding da, om noen tester ut noen av de!!:):)

Klem//Marthe

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg