L O N D O N, B A B Y!!

God torsdag dere!

Starter dagen med en liten London-rapport!

Neste uke har jeg bursdag, men vi snikfeiret litt allerede denne uken med en liten todagers storbyferie! Mannen min jobber her noen dager annenhver uke, og de gangene det passer hopper jeg på innimellom.

Jeg eeeelsker å bo på hotell og prioriterer alltid å bo skikkelig nais, gjerne på bekostning av å shoppe mye for eksempel. Å bo et sted jeg elsker gir meg så sykt mye positiv energi og inspirasjon, at jeg firer aldri på kravene der. #hotelldiva #haha

Jeg har flere favoritter i London, men om du vil bo i Mayfair neste gang du er der, kan jeg på det sterkeste anbefale Flemming’s og det ene rommet vi alltid booker når vi er der, nr.65. Det er en kjempestor studio suite med sofalounge, en enorm seng, masse skapplass og et stort bad i hvit og sort marmor. Og rosinen i pølsa er en stor og beplantet veranda uten innsyn fra andre rom eller gaten.

Det er ganske høy standard der, men det er verdt hver ei krone spør du meg, for man får mye for pengene! Servicen er amazing, og de har verdens skjønneste tealounge med grønne velourmøbler og en peis, hvor man kan sitte i timesvis å bare velge og vrake mellom et godt utvalg av kvalitetsviner og tesorter. Og i dag hadde jeg så mye jobb at jeg strandet i flere timer her, mens jeg nibbet til et tre etasjer høyt kakefat med tre typer sandwicher, scones og syltetøy og nydelige små dessertkaker av sjokolade, gulrot og marengs.

I tillegg serverte de en fantastisk rabarbrakompott akkompagnert av en tynn vaniljesaus som var helt vanvittig god, og som jeg har lyst til å prøve å kopiere en gang! Nå er jeg egentlig ikke en dessert person, eller har jeg trodd i hvertfall, men nå har jeg smakt flere i det siste som jeg har digget, så er visst blitt omvendt rett og slett!!

I går startet jeg dagen med å tusle alene rundt i Mayfair mens Magnus var på jobb, men vi avtalte å møtes rundt lunsj hos Amanda Wakely, som er en britisk designer og selskap som er delvis eid av selskapet Magnus jobber for. Hvert år får han alltid et gavekort der i julegave, men siden de bare har womens-wear blir jeg den heldige «vinneren» av å benytte meg av den gaven. Amanda Wakeley er kjent for å ha kledd opp alle fra Beyonce, J.Lo og Kate Middelthon, men er ikke så kjent her i Norge-enda hvertfall. Hun designer mye klassisk og noe er litt for damete for min smak, men jeg fant til slutt en superfin jumpsuit og en sølvring drysset med noen diamantflak som jeg falt hundre prosent for, so all happy camper.

På Gucci fant jeg et par sko jeg døde for, og jeg må ha vært en spesielt nice wifey i år, for Magnus var så snill og kjøpte de i bursdagsgave til meg! Herremin så glad jeg ble, og jeg eeeeelsker både mannen OG skoene!!

Etter at han dro tilbake på jobb, møtte jeg Anna Stokland, på Cecconi’s for bobler og noen Aperol Spritz! Hun er en norsk fotograf bosatt i London, og har så mye bra historier at jeg satt med konstant lættis i flere timer før jeg tilslutt møtte Magnus igjen for ei litta birthday din-din!

Og fy søren for en middag det var!! Den relativt nyåpnede estauranten CORE, ligger i Notting Hill og drives av sjefskokken Clare Smyth, som vant Michelin Female Chef 2017! Hun er skikkelig rockestjerne liksom, og jeg ble helt starstruck da jeg så henne etter å ha sett henne på mitt favorittprogram, Australian MasterChef!

Nå er ikke jeg en profesjonell matanmelder akkurat, så redd jeg uansett ikke klarer å sette ord på hvor sinnsyk fantastisk maten var, at jeg bare lar bildene snakke for seg selv istedenfor!!

Men nå er vi kommet hjem igjen, og jeg må seriøst komme meg i seng, så jeg orker å dra på trening før jobb i morgen!

Sees vi på instastory??

Xoxo//Marthe

Jacket//DesignerRemix

Tee/Munthe

Jeans//GinaTricot

Shoes//Gucci

Shades//Quay

Jacket//VanessaRudjordXbyMAGMALOU

Tee//Munthe

Jeans//GinaTricot

Shoes/Gucci

(Bildet er fra Cecconi’s, da jeg glemte å ta bilder av oss på Core. Var så obsessed med matrettene, haha)

2 kommentarer
    1. Hørtes helt fantastisk ut!
      Elsker å spise gourmet selv. Bare sitte i flere timer å spise og drikke vin 🙂
      Du må vise fram skoene du fikk:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg