WEDDING MADNESS!

Gooood tirsdag dere!!

Forrige helg var i vi i bryllup like utenfor London. 30 minutter med tog ligger en kjempekoselig landsby som heter Guildford, hvor bryllupet ble feiret i barndomshjemmet til brudgommen. Skjønt barndomshjem og barndomshjem, det var mere som et slott eller palass og hagen og eiendommen (31 hektar!!!!) tok helt pusten fra meg med alle plantene, fontenene og den vakre steintrappen som gikk fra huset til nedre del av eiendommen hvor selve seremonien og middagen ble avholdt på lørdag, mens søndagen bød de på brazilian barbeque.

Selv har vi nå startet å totalrenovere et tre-etasjers hus, og skal også gjøre endel forandringer i hagen, men istedenfor å bli inspirert mistet jeg nesten litt piffen, haha! Nei da, jeg ble så klart vanvittig inspirert, for fy søren for et nydelig sted, og jeg elsker hvordan de hadde holdt på den erkebritiske slottshagefølelsen, men også bevart så mye sjel og varme! Men jeg må innrømme at jeg ble litt sånn «where do we go from here», for jeg fikk bare lyst til å adoptere hver eneste busk og blomst de hadde, haha! Men man kan jo ikke sammenligne en enorm britisk mansion mot et gammelt funkishus på Tåsen akkurat. Men jeg gleder meg veldig, og skal skape min (vår) egen lille magi, så godt som jeg klarer det. Heldigvis får vi god hjelp av både arkitekter og interiørkonsulenter bl.a, ellers tror jeg det hadde blitt for vanskelig rett og slett. Det er jo sååååååå mange valg man skal ta og såååååå masse fint man kan velge mellom, men også mange hensyn å ta, som feks funksjonabilitet, økonomi og kvalitet, så er er gode råd vel investert for å få til en så optimal løsning som mulig ut fra de forutsetningene man har.

Men tilbake til London. Siden mannen min også har kontor der og må jobber der noen dager annen hver uke, dro vi på torsdag, så han kunne få klemt inn litt officetime der på torsdag før vi dro videre i bryllup. Det siste året har vi pleid å booke rom på Flemings i Mayfair når vi er der sammen, og alltid det samme rommet! Det er noe med følelsen av å være «Home from Home». På kvelden hooket vi opp med to jenter jeg kjenner som vi tilfeldigvis møtte på flyet til London, og vi dro til Park Chiniose, som også ligger i Mayfair og har god mat og veldig maximalistisk interiørstil. Jeg gikk for en gammel favoritt; «Black Cod», og den skuffet ikke!!

Fredagen arrangerte brudeparet «Friday Night Welcome Drinks», på hotellet/puben der de fleste gjestene bodde, og det synes jeg er så fint med bryllup som arrangeres slik, så man blir litt kjent med folk før selve dagen. Og for meg som er en sucker for skikkelig tørr, dark og superironisk britisk humor, tror jeg ikke jeg har ledd så mye på lenge!!! Så skikkelig topp helg, og bruden strålte i en nydelig Elie Saab-kjole, mens brudgommen holdt en veldig fin og rørende tale, så vi alle satt med litt tårer i øynene.

Men nå er det tirsdag morgen, og jeg våknet faktisk kl.05!!! Så rakk litt blogging før barna våknet, ellers blir det jo som jeg tidligere har sagt og skrevet også, vanskelig å finne skrivetid!

Men jeg og Vita er ute med ny episode av podcasten vår «Vita og Valeberg» i dag, så lytt HER om du vil vite hvor og i hvilken realityserie Vita befinner seg nå, og vi avslører episoder med både utroskap og kjærlighetssorg.

Ha en nydelig tirsdag!

//Marthe

Et lite utvalg fra helgen under:) Send meg gjerne dm om det lurer fra hvor plaggene er fra, rekker ikke å legge det ut;)

2 kommentarer
    1. Hei Marthe!
      Du er jo bedårende vakker og konkurrerte vel med bruden. Over til sport: vi er i ferd med nytt kjøkken som jeg anbefaler! Epoq fra av alle Elkjøp. Lysegrønne underskap, spraglete steinplate og svakt rosa høye overskap. Sender ikke bilder for flislegger kommer i morgen. Glassmossikk. Lykke til med renovering og ring for tips med håndverkere som Ellen og jeg er megafornøyd med! Klem Stein

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg