MAKEUP MOMENT!

Jeg har som nevnt tidligere, sminket Marte Krogh i flere år nå, og har gjennom henne også blitt kjent med Sølje Bergmann. Skjønne Sølje er skuespiller, tresmåbarnsmor(!) og skriver en superinspirende mammablogg på soljebergman.blogg.no

I dag skulle de på Lady Gaga konsert, så da svingte jeg frem makeup kostene og la to ulike smokey varianter.

Sølje fikk mørkeblå smokey eyes, iblandet en liten dash blågrønt shimmerstøv fra MAC. Leppene er holdt semimatte i en neutral nude mot rosa leppestift fra YSL , mens kinnbena ble highlightet med en kremrouge fra Youngblood som heter, Champagne Life( Som er et produkt jeg nesten ikke kan leve uten) Ellers elsker jeg å gi ansiktet en liten dusj med Maya Water først, for en litt dewy, glowy look!

Jeg elsker Jennifer Lopez sin alltid superglowy makeup. Men det innebærer også at man lett kan se veldig oversminket ut(om du ikke heter J-Lo;), så det kan være greit å finne en litt mer nedtonet og naturlig, skandinavisk approach som som regel ser penest ut. Men regler er til for å brytes(!!;) så idag var jeg litt Gaga Inspirert og litt mer hissig på konturering, bronzer og skygge enn det jeg pleier. Men jeg vil fremdeles at det skal se så fresht og naturlig ut som mulig.

Marte fikk en koksgrå smokey eyes, med en litt gyllen base under for å få et varmere uttrykk(MAC). Leppene fikk en liten runde med en gammel favoritt lippie jeg bare har fått tak i i Singapore av en eller annen grunn. Den er fra Sephora og heter Honey(1075A R20).

Om noen klarer å spore opp en ny til meg blir jeg evig takknemlig for å si det sånn. Jeg har ikke tatt bilde av produktet, da den egentlig burde blitt pensjonert for lenge siden stakar, men jeg tviholder på det lille som er igjen av rester og nekter å kaste den!

Jeg har prøvd omtrent alle foundations som finnes føles det ut som, men går ofte tilbake til Vitalumiere fra Chanel som jeg føler dekker bra uten å se “maskete” ut, og den gir godt med glød og fukt.

Now-That’s a Wrap!

Ps: Kjære Lesere! Jeg svarer gjerne på alle spørsmål dere eventuelt måtte ha om alt fra makeup til styling og gründerlivet, så bare fyr løs:)

Marthe xoxo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg