INSTAGLAM VS. REAL LIFE SNAP!

Bildet til venstre er fra instagram, og det til høyre fra snapchat!

I går merket jeg hvor stor forskjell det kan være på det man får se av bilder på instagram i forhold til det som faktisk kan være den reelle situasjonen bak et bilde. Jeg ser på andres instagramkontoer hovedsakelig for inspirasjon til mote, skjønnhet og interiør, og er fullt klar over at de fleste (inkludert meg selv) legger ut de bildene man føler seg mest heldig på, og/eller jukser til posisjonen til produkter, planter og alt mulig stash så alt ser best mulig ut. Jeg er helt ok med det, for har jobbet i bransjen så lenge at jeg vet at det ligger mye tanker og planlegging rundt bare ett enkelt bilde i et magasin eller en “take” på et opptak til film eller tv for å få akkurat det resultatet man vil ha for å nå ut med det budskapet man ønsker. Og sannheten er at mange bruker ditto like mye tid på å få gode nok inspo-bilder til sin egen instagramkonto også, og bruker den i en profesjonell sammenheng i tiknytning til egen eller eget varemerke(r) og bedrifter. Selv om jeg personlig ikke har tid til å bruke akkurat veldig lang tid på insta-bildene jeg legger ut, velger jeg uansett de jeg føler funker best og justerer lys og kontraster i forhold til hvordan uttrykk eller stemning jeg ønsker på bildet. Derfor måtte jeg le litt i går, etter at jeg hadde lagt ut et antrekksbilde fra vi var i dyreparken, og som i følge noen av kommentarene jeg fikk, tydeligvis fremsto som langt mere glamorøst enn slik jeg faktisk følte meg den dagen. Riktignok hadde jeg på meg et skjørt og en singlet med lav skjæring i ryggen med en blondetopp under, en stor solhatt og 70’s solbriller. Men faktum er at bildet ble tatt i løpet av de veldig få minuttene jeg faktisk stod på egne bein i løpet av den parkturen!! Mesteparten av tiden dyttet mannen min meg rundt i en sliten rullestol vi hadde fått lånt, inntullet i en stor og varm cardigan de gangene solen gjemte seg bak skyene. I tillegg fikk jeg ekstremt mange rare blikk fra storøyde barn da jeg sittende i rullestolen begynte å spy som en gris rett foran en barneaktivitet. Familien min stod i bob-kø, men heldigvis så de meg, og kom relativt raskt til unnsetning. Men jeg rakk nok å skremme like mange barn som Kaptein Sabeltann hadde klart å gjøre i løpet av den tiden, aiaiai;) Slike øyeblikk deles sjelden på insta, og heldigvis for det kanskje, for var ikke akkurat et veldig fresht og innspirerende øyeblikk, hehe, men nettopp på grunn av at instagram ofte føles veldig “polert”, synes jeg snapchat er blitt et veldig morsomt og mer ekte sosialt medium der man kan legge ut bilder og videosnutter som er mere “in the moment” og føles ditto mer ekte, som en balanse til en mere redigert virkelighet på instagram. Hva liker du best? Polerte inspirasjonsbilder, eller ekte glimt fra virkeligheten?? Eller kanskje en god blanding av begge deler? Klem fra en vaggende bekkenløsningpasient med heavy svangerskapskvalme, som prøver å holde motivasjonen oppe med litt hverdagsglam;)

Antrekk:

Hatt//Hennes&Mauritz

Solbriller//TomFord

Singlet//byMAGMALOU

Topp//Ganni

Skjørt//byMAGMALOU

Følg meg gjerne på insta og/eller snap under samme navn: “magmaloumarthe”:)

6 kommentarer
    1. Hehe måtte le godt av bob-historien, og det er vel aldri få i kø til den attraksjonen:) ønsker deg så utrolig mye god bedring!

    2. Liker ein blanding av begge. Insta er den pynta sannheten, den alle kan få innblikk i, mens snapchat blir ein mykje meir privat ting trur eg : ) Er ganske mykje artig ein kan få tilsendt iløpet av ein dag! : )
      Kjempe flott innlegg! : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg