BABYROOM DONE!!

Dere som titter innom her eller snapchatten min (magmaloumarthe) fast, kunne ikke unngå å få med dere at jeg ble alvorlig rammet av “neste-syndromet” bare noen uker før Olivia ble født! Så kontoret ble raskt det første “offeret” til å få en make-over, selv om vi egentlig ikke hadde tenkt å stresse med å få ferdig et nytt barnerom før hun faktisk skal flytte inn på eget rom, som hvertfall er fire-fem måneder til! Men mamma-hormonene tok fullstendig over, så gjestesovesofaen og kontorpulten ble raskt solgt på FINN, bokhyllene oppover ene veggen ble erstattet med et nytt garderobeskap, industrilampen ble byttet ut mot én med fluffy fjær istedenfor og den ene veggen ble tapetesert i beige med hvite små stjerner. Gardiner ble byttet ut, og den lille alkoven i rommet hvor jeg tidligere hadde et heng jeg hengte opp alle lange kjoler, måtte vike plassen for en mer praktisk stellekommode. Litt hyller og bilder skal nok fremdeles settes opp, men så langt er dette resultatet:

Det øverste bildet viser garderobeskapet vi kjøpte innmaten til på Ikea, men for å få skapet helt bygget inn bestilte vi tre skyvefronter på Garderobeksperten.no med et helspeil i midten.

Rullegardinene i hvitt valgte vi å beholde, men kjøpte nye gråbeige gardiner og hvite gardinstenger på Princess på Storo-senteret, som har 40%-kampanje på masse fint for tiden, så følte det var et godt kjøp. Sengen har jeg alltid ønsket meg, helt siden min første datter ble født, og nå er den endelig i hus. Er så heldig og fått bli ambassadør for min all-time favoritt når det kommer til barne-“stash” man faktisk trenger, nemlig det norske fantastiske merket, Stokke. Og sengen Sleepi Mini er genial, for den kan Olivia vokse med noen år, da man bare kan kjøpe til ekstradeler for å gjøre sengen større. På Stokke sin hjemmeside kan du også bestille alt tilbehør som sengehimmel, madrasser og sengetøy for eksempel. Loves it!! På bildet er også mannen min sin gamle gyngehest fra da han var liten, som vi tilfeldigvis fant på loftet en dag. Vi bor faktisk i 2. etasje i hans gamle barndomshjem med svigerforeldrene mine boende i etasjen under, som er ekstra stas for Emma Louise på 6 år som får ha besteforeldrene sine så nærme. Tenker jeg får utfordre mørkeredselen og min generelle angst for gamle loft og kjellere i løpet av høsten engang og gå opp på loftet igjen og sjekke ut om det finnes flere bortgjemte skatter fra hans barndom våre barn igjen kan få glede av.

Gjorde endel research på tapeter før jeg bestemte meg for å gå for en variant i beige med hvite, små stjerner på fra Tapetgalleriet.no. Emma Lou er veldig rosa av seg, og har et klassisk rosa og hvitt “prinsesse-rom”, så tenkte at Olivia sitt kan være litt mer nøytralt fargemessig inntil hun kan bestemme selv hvordan hun vil ha det:)

Ble helt forelsket i denne superfeminine “fjær-dotten” av en lampe fra interiørbutikken, Ravn, på House of Oslo, som finnes i mange forskjellige størrelser. Mannen min rynket litt på nesen da han så den (og det var ikke fordi han måtte nyse, hehe), men fikk til slutt overtalt han om at jenter digger “pyntestæsj” som det her. Fikk ganske raskt Emma Lou over på mitt “fjær-dott Team” også, og vi vant til slutt over testosteron-skeptikeren, så nå henger den pent og pyntelig i taket på barnerommet, tihi.

Da min eldste datter var baby, savnet jeg en skikkelig god stellekommode, og endte til slutt med å kjøpe en Ikea kommode, og fikk skjært til en skumgummimadrass med høye kanter for at hun ikke skulle trille ut. Det fungerte helt greit, men så litt “jalla” ut. Det gjør ikke denne kommoden fra Stokke, som har en tilhørende oppbygd stelleplate, en myk og digg stellemadrass OG en ekstra hylle for å sette stelle-produkter. Stelling og bleieskift blir så mye greiere, når alt er på “stell” så og si;) Håndduken kjøpte jeg også på Princess, som hadde 3 for 2 tilbud på masse baby-stash!

Ekstra plass for dine og babyens favorittprodukter:)

Ønsker dere alle en nydelig onsdag! Jeg tilbringer den i ammekroken, da hun lille fremdeles ikke har nådd igjen fødselsvekten sin på 2611 gr enda, så har fått beskjed av barnelegen om å både amme, pumpe og gi ekstra erstatning hver andre time i noen døgn for å se om det hjelper. Men det gjør meg ingenting. Hun er så rolig, snill og skjønn at ekstra kosetid er ikke den verste medisinen vi kunne ha fått:)

x MARTHE x

4 kommentarer
    1. Såååå delikat og fint barne rom 🙂 Ga masse inspirasjon til min fremtidige datter skal fødes neste år. OG så hyggelig å høre at du koser deg med din nyfødte , kjenner ikke deg , men unner deg alt det beste etter et tøft svangerskap. Heeeey for sharing og positive Vibes! Christine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg