TRILLEMAFIA!!

I dag var jeg invitert av Stokke til et matlagingskurs på Geitmyra Matkultursenter for Barn, hvor vi lærte å lage en skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe med pastastrimler fra skratch og en deilig smoothiedessert.

Det beste tipset jeg plukket med meg var å lage pasta selv av mel, egg og litt salt, kna det sammen og avkjøl det litt i kjøleskapet. Og enten kan du lage strimler av det og koke det som vanlig, eller du kan raspe deigen i små nudler rett over i den ferdige suppa og la den bare koke noen minutter ekstra.

Kjempegøy for barna å både lage, raspe og ikke minst SMAKE på noe de selv har bidratt med å lage.

Vi har bestillt så vi får ADAMS Matkasse 3 ganger i uken det siste året som vi voksne er veldig fornøyde med, mens hun på 6 år ofte utbasunerer: “Mamma, jeg haaater Adam”!! (Sorry Adam!!;) Men jeg synes det er viktig at hun lærer seg å spise det som vi voksne gjør, i hvertfall være åpen for å smake om ikke annet. Og jeg tror barn blir mer åpne for å smake på forskjellige mattyper om de selv får være med på prosessen, så gleder meg til å vise henne dette pastatrikset som er veldig barnevennlig!

Tusen takk til Stokke og Geitmyra for en koschli’ dag, og for veldig gode mattips og deilige smaker!

Ha en finfin torsdagskveld-gleder meg til å dra til Trysil i morgen og innhalere litt frisk fjelluft!!

Mari Midtstigen og Henriette Bruusgaard sverger også til Stokke.

Ps: Jeg er så heldig å ha fått endel flotte Stokke-produkter, men blir ikke betalt for å skrive omtale om de. Det gjør jeg kun fordi jeg liker de rett og slett.

Bilder fra snap:magmaloumarthe

3 kommentarer
    1. Hei Marthe!
      Jeg må bare få si at jeg synes du er utrolig vakker….jeg finner ikke riktig ord engang….helt ufattelig vakker!! Jeg følger deg også på snap,og koser meg med små øyeblikk fra din hverdag og din nydelige familie.
      Stor klem fra meg <3

    2. Bente: Åååå, så utrolig hyggelig sagt av deg!! Og så kos du følger meg på snap! Du får bli med meg på snap til Trysil denne helgen da:) Ønsker deg en fantastisk fin helg!! Stor klem, Marthe

    3. Jeg blir seff med til Trysil,no doubt!:)
      Tusen takk for det,ei fantastisk helg ønskes tilbake <3
      Og Itj å fårrå nålles nu,da ( der kom trønder'n fram,gitt) 😀
      Sååå koslig med svar tilbake,klem i fleng! 💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg