KAMPEN MOT PIGMENTFLEKKENE!

Jeg elsker sol og sommer, men dét gjør absolutt ikke huden min! Selv om jeg går til de beste hudpleierne på Elite Helse på Røa og bruker topnotch hudpleieprodukter fra ZO hele året, har jeg så dype solskader at bare jeg tenker på solen så popper disse dumme pigmentflekkene frem igjen!

Hver høst er det på med laser for å fjerne de, og hver sommer kommer de tilbake selv om jeg aldri går ut av døra uten solfaktor 50 og gjerne en caps i tillegg.

Men i år har jeg en plan for sommeren også! For jeg leste tilfeldigvis om et produkt som heter "Swiss Clinic Skin Roller" og ble skikkelig gira på å prøve ut dette selv.

Dette er en "hud-rulle" bestående av 540 mikronåler av japansk kirurgisk stål som lager pittesmå mikrokanaler/sår når man ruller den over huden, som da stimulere huden til å helbrede seg selv ved å produsere kollagen.

Etter man har rullet påfører man et tilhørende serum, og huden skal etterhvert få en mer milkemyk overflate mens arr og pigmentflekker blir mindre synlige.

Så nå skal det virkelig rulles fremover, og jeg gleder meg til å fortelle dere om det virket.

På bildet over er mine hudpleiefavoritter, som jeg ikke kan leve uten omtrent. Jeg er så heldig at jeg får alle de fantastiske produktene fra ZO sponset, mens hud-rulla fikk jeg tilsendt av pressebyrået deres da jeg selv ringte og spurte om å få teste den ut. Ansiktsmasken fra Emma S. kjøpte jeg på apoteket, og er overraskende bra!

Ønsker dere en solrik, men pigmentfri sommer!!

//Marthe

Håper vi sees på snap og insta @magmaloumarthe:)

3 kommentarer
    1. Hei 😊
      Hvordan bruker du disse produktene ? Daglig ?
      Og den masken , hvor ofte bruker du den , og bruker du den før eller etter at du ruller med swiss ?
      Hilsen Silje

    2. Silje:
      Det er anbefalt å bruke hud-rullen 7 dager på rad, så 7 dager “fri”, for best mulig resultat. Man ruller 4 ganger til hver side, både vertikalt og horisontalt på alle områder du ønsker å behandle før du påfører serumet. Siden man kan bli litt rød, er det best å behandle på kveldstid.
      ZO produktene bruker jeg hver dag, og er avhengig av solfaktor 50.
      Masken bruker jeg 1 gang i uken vanligvis, men ikke de dagene jeg behandler med rullen.
      Veldig spent på om det funker så bra som jeg har hørt!
      Klem, Marthe

    3. Kjære Marthe!
      Mange, inkludert meg selv. har på grunn av altfor optimistisk soling en type forstadium til hudkreft. Kan få en liten rød flekk i pannen. Hvis du skraper (uten å tenke på det)bort en liten prikk midt i, kan du meget lett blø litt. Flekken kan etter hvert forsvinne av seg selv (ingen soling), eller en hudlegespesialist kan fryse den bort med flytende nitrogen. Det blir en liten skorpe, men etter at den er forsvunnet, er huden kanskje som barnerumpehud. Solfaktor 50 er obligatorisk foruten forsiktig soling i tillegg. De 540 piggene var interessant, minnet litt om nitrogenbehandlingen.
      Hilsen, Alf

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg