MIN ELLE-“SCHMELLE”!!

For de aller fleste bransjefolk er Elle-festen årets høydepunkt. Alle er litt stressa i forkant. Hva skal man ha på seg? Hvordan skal håret være, og har man egentlig en veske som passer til resten av outfiten?

Som du skjønner lider vi alle av virkelig store eksistensielle spørsmål foran denne anledningen, hehe, men helt ærlig er det jo faktisk ganske så stas å kunne stashe seg opp i ny og ne.

Jeg hadde ikke hatt så mye tid til å tenke på, eller aller minst orge så mye i det hele tatt med hva jeg skulle ha på meg på forhånd dette året. Tenkte først å ha på meg en gullkjole fra vår neste høstkolleksjon, men da jeg tok den på meg bare en liten time før vi skulle dra, fant jeg hverken sko eller veske jeg følte passet til den, og byttet til en sort frynsekjole fra fjorårets sommerkolleksjon. Den har jeg nesten ikke fått brukt, siden jeg var gravid da den var ny i fjor, så den hang helt nyvasket i skapet da jeg lettere stressa fikk røsket den av hengeren og hoppet inn i den. Jeg sliter med å lukke glidelåser i ryggen alene på grunn av en lite samarbeidsvillig nakke for tiden, så siden jeg var hjemme alene tenkte jeg at jeg kunne få min venninne Silje til å lukke den når hun kom og hentet meg i taxien. Men siden hun var litt forsinket klarte jeg til slutt å få opp glidelåsen selv mens hun var på veg, og jeg kjente til min store forskrekkelse at jeg hadde glemt å strekke på kjolen etter vask og den satt nå altfor stramt over brystet! Ingen er vel keen på en dobbelpupp-look når man liksom har pynta seg!!??!!

Taxien var to minutter unna, og jeg stod allerede ute på gata-i en kjole som ikke passet!! Snakk om å bli dritstressa!! Jeg kasta av meg skoene, løp opp trappene, rev opp døra og kastet omtrent alt jeg har av kjoler i skapet ut på gulvet og måtte bare velge en fort som F…!! Jeg landet på en blondekjole fra byTIMO, men så at alt av accessoires, sko og veske heller ikke passet lengre, så måtte finne alt på nytt der også!

Røsket med meg en veske fra Dylan Kain, solbriller fra Victoria Beckham og øredobber fra Prada, mens mine opprinnelige planlagte Dolce Heels ble bytta ut med noen høyhælte Bianco sandaler jeg har hatt i over tre år.

Kjolen er ganske søt, så jeg bestemte meg for å gjøre en egen vri for å få den litt mere sexy, så min venninne Sølje Bergmann (som forøvrig er en rakker til å sy selv) kastet seg over kjolen min og klippet til en akkurat passe høy splitt i den-med en lånt frisørsaks!!!;)

Når vi i tillegg var bedt på Elle-vors på Grand Hotell sin Royal Suite til fixing hår og make-up(takk til Hairport Frisør, Kerastase og YSL), følte jeg meg til slutt ganske så fornøyd med tanke på det mildt sagt stressende utgangspunktet!

(Bildet over er tatt av Hanne Erøy!)

Men ble veldig fornøyd med fletten jeg fikk av Camilla Johansen fra Hairport Frisør!!

Møtte masse skjønne jenter på Taket av Steen & Strøm gitt!

Lene Orvik, moi, Carina Dahl, Kathrine Sørland, Renate Bugge, Benedichte Bjerke og Anja Johansen.

Alltid gøy med fotobokser!! Her med Afaf & Benedichte!

Jeg fikk ikke tatt så mye bilder bortsett fra på snap(hvor du kan følge meg på magmaloumarthe), så her er uansett en liten kavalkade fra det:

Ingen hemmelighet at absolutt alle(!!), inkludert meg selv (skamløs som jeg er, dog litt skamfull i dag;) var keene på å hooke opp med kveldens mest populære og stalka gutt i går, nemlig William. ( FYI: Tror dessverre William dessverre har et annet navn i VIRKELIGETEN, hehe;) Her med Camilla Pihl og Benedichte Bjerke.

Benedichte, Annabel og Vibeke fra Elle vors-festen på Grand Hotel #kerastase#hairportfrisør#ysl#absolutvodka#invitert

Mens Sølje klipper opp kjolen min, hehe

Elle-dronningen sjæl, Signy Fardal! Takk for en ny topp Elle-Fest!

This little firecracker totally cracks me up!! Fine Sigrid!!

Hmmm…Er Anne egentlig gravid?? Joda, hun er det altså…:)

Sunniva Tufte Halkjelsvik har vært en av mine store norske favorittmodeller i flere år, og er blitt en byMAGMALOU muse som alltid går visningene våre!

Agentur-og designervenninne, Ahn-Marte Storheil!

Etter en lang uke med mye jobb og eventer, hadde jeg på forhånd bestemt meg for å dra hjem litt tidlig, og være superfresh på morningen sammen med barna dagen derpå! Og da dokøen bikket minst 45 minutter i ventetid, bena var slitne og jeg i utgangspunktet får angst og indre uro av altfor mange mennesker samlet på ett og samme sted, tok jeg det som et tegn på at jeg og panikkangsten min var klare for å kaste inn håndkleet klokken halv-elleve allerede, men hadde holdt på siden 16 da!

Fikk til og med meg i en vegetar "babb" på veg hjem, som ikke har stått på nattmenyen på en del år for å si det sånn, hehe!

Ønsker dere en nydelig helg, og håper vi sees på snap da?

//Marthe

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg