HURRA FOR NORGE!!

Gratulerer med dagen i går, kjære Norge, landsmenn og lesere!;)

Hadde en superkoselig dag, der jeg syslet hjemme med å lage ferdig lunsj og middag på morningen, mens resten av familien gikk i barnetog i sentrum.

Jeg er ikke så glad i store folkemengder, så for meg var det en veldig rolig og fin start på dagen. Også er det jo faktisk ganske så koschli' å ha på 17.mai sendingen i bakgrunnen mens man baker ferdig og pynter bordet!

Apropos pynting så følte jeg meg extra fin i går, for jeg har akkurat kjøpt meg en nydelig fantasistakk jeg har ønsket meg sykt lenge, fra Eva Lie Design på Frogner. Egentlig så jeg for meg å designe en egen variant, men jeg ble helt forelsket i en stakk som allerede hang der med én gang jeg gikk inn døren.

Elsker kombinasjonen med sort og gull, og til neste år har jeg også lyst på en sort skjorte, eller kanskje i gull, så jeg kan bytte litt på.

Har skjønt at det er et ganske hissig bunadspoliti der ute, men jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår kritikken mot fantasistakken i utgangspunktet eller hadde brydd meg nevneverdig heller om noen skulle finne på å kommentere negativt på at jeg ikke bruker en ekte bunad fra hjemtraktene istedenfor

For jeg har en egen bunad også! Jeg var så heldig å få mamma sin nydelige fjellbygdsbunad fra Lierne i fjor, og er kjempeglad i den. Men det er litt kult å ha en fantasistakk ingen andre har maken til også! Det føles enda mer unikt og personlig, siden man har valgt bånd, søljer og tilbehør til selv.

Anyways, fin følte jeg meg ihvertfall, og jentene var helt nydelige i sine nye bunadsdrakter vi var så heldige å få fra Lindex. Mange som kommenterte hvor fine draktene var, og fikk helt bakoversveis da jeg fortalte at de er fra en billigkjede, for de ser faktisk superexpensive ut, hehe! Også hadde de nydelige bunadsspenner fra Bjørklund(sponset), og bunadssko fra Eurosko.

Etter opplegget på skolen fikk vi middagsgjester, så seks voksne og syv barn klemte oss sammen i stuen, siden det var for kaldt til å være ute. Og siden det har vært så kaldt i det siste lagde vi en deilig varm gryte med kikerter og chorizo med flettebrød og rosmarinsmør til! Kaldt vær og gryteretter passer sammen som hånd i hanske spør du meg!

Men jeg glemte å ta bilder nesten hele kvelden!!! Var litt mye å henge fingrene i med så mange gjester, men neste gang vi lager den skal jeg legge ut både bilder og oppskriften.

Håper dere alle hadde en nydelig dag også, så høres vi igjen i morgen:)

Klem//Marthe

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg