PLACES TO GO!!

Nå sitter jeg på flyet tilbake til Norge, og fy søren for en bra tur dette har vært!! Har allerede skrevet om dag 1 her inne, så her kommer dag 2 og 3 også!!

Vi har vært veldig heldig med været mens vi har vært her, så bortsett fra litt duskregn fra morningen av har det bare vært strålende sol og varmt hele helgen! Jeg har tidligere bare vært her på vinterstid, så å oppleve New York på sommeren også har bare vært helt magisk!

Jeg er litt nerdete på hotell-og restaurantfronten, og må innrømme at jeg gladelig legger ned litt mere penger på å bo og på mat, heller enn å shoppe så mye. Jeg blir rett og slett lykkelig av å finne hoteller eller restauranter jeg liker skikkelig godt, og i New York ble det mye kjærlighet ved første blikk for å si det sånn.

Jeg har aldri bodd på The Standard før, men Norges ukronede hotelldronning, Siri Løining, satte meg i kontakt med manageren, Marika (instagram: jetsetbackpacker), som ga oss et superfint rom med store vindusflater fra gulv til tak og et lekkert bad med badekar helt inntil glassveggen. Å våkne opp med utsikt over hele NY var bare helt vilt, og jeg anbefaler virkelig å booke seg inn her.

Vi ble mottatt av direktøren ved ankomst, og på rommet lå det et koselig kort fra Marika som ønsket oss velkommen sammen med en god flaske hvitvin. Superhyggelig start på oppholdet!!:)

Mens vi endte opp med å dra på Tao på fredag, startet lørdagen med å cruise litt rundt i Soho, før vi spiste lunsj på et sted jeg alltid drar tilbake til når jeg er her. Første gang jeg var i NY, dro jeg sammen med en venninne som tok meg med, på et meksikansk lite sted som heter "Cafe Habana" som seriøst har verdens beste grilled corn med majones, ost og chilipowder! I'm a total addict, så neste gang du er i NY mååå du gå innom dette stedet. Ser litt lite og slitent ut, men det glemmer du så fort du får satt tenna i en maiskolbe.

Etterpå fortsatte vi å rusle rundt, med et par pitstops på diverse cafeer. På kvelden dro vi på La Esquina, som utenfra ser ut som en litt sliten Deli, men som skjuler en perle av en restaurant i kjelleren. Stemningen, mat og drikke var terningkast 6, så her bør dere virkelig dra neste gang dere er i NY!

Et annet sted jeg pleier å dra innom "for drinks", er Rose Bar, rett ved Union Square. Det er en ganske posh bar, og sjansen er ganske stor for å møte en eller annen kjendis her også. Vi dro dit etter middagen på La Esquina, og stedet skuffet ikke denne gangen heller!

På søndag fikk vi låne sykler på hotellet, og var ute på tur i nesten 5 timer. Perfekt måte å se New York på! Vi syklet langs Hudson og opp til Central Park, som er litt av en lunge midt i byen! Superfint, og jeg ble litt forelsket i alle småbåtene ute på vannet! Very Romantic!!

Etter å ha vært i parken en stund, syklet vi bort til Upper East side hvor vi hadde booket lunsj på Café Boulud som har verdens beste krem og pannekaker!!!! Da vi kom tilbake til Meatpacking, dro jeg spontant innom Helmut Lang og fant meg en sort lbd til kveldens middag på Westlight, som er en rooftop restaurant i Brooklyn!

Og herremin for en rooftop det var! Utsikten var helt vill, vi kunne se hele Manhattan i solnedgang, og shit så vakkert det var!!! Restauranten ligger i tilknytning til hotellet William Vale og er en av New Yorks beste takterasser! Og hold dere fast, Mickey Rourke was in tha house!!!

Etter Westlight endte vi på Standard Grill, og der var det, hold dere fast én gang til, champagne bingo!! Og jeg fikk faktisk bingo!!! Men to andre fikk det samtidig, så vi ble tvunget til å kjøre en dance-off!! Jeg fikk jo selvfølgelig ikke helt med meg greia, så tapte Bingoprisen mot en sykt ivrig twerk-vrikkende dame fra Jersey, haha!

Altså, kort oppsummert har denne helgen vært superduper, og med billetter på business (Takket være oppsparte flypoeng!!) har jeg faktisk sovet kjempegodt uten å få ødelagt både ryggen og nakken i altfor trange flyseter også, så nå kan høsten og alle jobbchallenges bare komme!

Jeg er klar!!

Klem//Marthe

Helt innafor å våkne til frokost på sengen og NY view! Gonna miss it!

Tee//Munthe

Jeans//BlackOrchid

Boots//SteveMadde

(All from MagMaLou)

I Little Italy finner du iskremsjappa @taiyakinyc som er kjent for sine fishvaffles og unicorn is!

Grilled corn Mexican style på Café Habana i Soho mååååå bare oppleves!!

Sykkeltur i Central Park

Shades//LeSpecs

Top//(DressUsedAsTop)Elle&Il

Jeans//Gestuz

(All from MagMaLou)

Cafe Boulud på Upper East Side

Dress//HelmutLang

Boots//SteveMadden

View from @westlight

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg