ÅRLIG JENTETUR TIL NEW YORK OG LITT STARSTRUCK!

Jeg og en venninne av meg, Helene Westbye, som er skodesigner, har i flere år pakket koffertene våre (alltid litt for fulle selvfølgelig;), og dratt på en storby tur sammen, og vi havner som regel i New York! Men de to siste årene har jeg enten vært gravid eller Olivia har vært for liten til å dra fra henne, så nå var det endelig sykt stas å endelig dra på tur igjen for vi har det alltid så sykt mye gøy sammen og de rareste tingene skjer alltid.

Ingen unntak denne gang selvfølgelig!!

Først og fremst ble det en litt mere trøblete flytur enn man kunne ønske seg, da vi først mistet flyet vårt videre fra pitstoppen i London. Vi hadde mindre tid enn vi trodde, og ble vist i helt feil retning, og siden jeg ikke har mulighet til å løpe rundt og stresse med både vesker og håndbagasje med denne ubrukelige nakken min, gikk flyet rett og slett fra oss.

Heldigvis satt det en nydelig eldre herremann i skranken (som er det eneste bra jeg har å si om British Airways btw) som sa at siden vi hadde blitt vist feil gate så skulle han free-of-charge hooke oss opp med nye billetter tidlig neste morgen med overnatting på flyplasshotellet. Det var jo egentlig var helt greit for oss, for da ville vi ankomme tidlig morgen NY-tid likevel, i motsetning til å komme natten før og være nødt til å betale et hotellrom i tillegg!

Flyturen gikk faktisk ganske greit med en survivalkit med Paracet og hvitvin tilgjengelig, mens tilbaketuren orker jeg ikke å snakke om engang. La oss bare si at jeg satt alene på Heathrow i 11 timer alene og at jeg har mest lyst til å saksøke British Airways!

Anyways, hadde det altså så topp der nede, og fikk også jobbet litt mens jeg var der. I utgangspunktet dro jeg hovedsakelig for å være sidekick og gurrl-support for Helene, som viste frem sin nye sommerkolleksjon (som forresten er heeeelt rå!) under Fashion Week med designer Mimi Prober, men litt uventet fikk også mine egne antrekk fra vår egen kolleksjon med Vanessa Rudjord endel oppmerksomhet. Så hvem vet, kanskje blir det plutselig noe internasjonal presse rundt den også.

Time will show!

Men det kuleste var jo blant annet å møte en av mine idoler, Kelly Cutrone, som driver PR-byrået People's Revolution, mest kjent for det norske publikumet som den frittalende sjefen i nevnte byrå i både The Hills og The City på MTV, og som dommer på den amerikanske versjonen av Top Model blant annet.

De hun ikke kjenner i mote-og PR bransjen er ikke verdt å kjenne omtrent, så jeg må innrømme at jeg har vill respekt for det hun har bygget opp både businessvise og av kontaktnett. Er jo ikke noen hemmelighet at det er en viktig del av å lykkes i bransjen tross alt.

Det var faktisk Kelly som hadde håndplukket Helene som skodesigner til showet med Mimi, og produserte hele visningen.

I utgangspunktet skulle jeg bare gjøre et lite intervju med henne, men endte opp med å sitte i neste tre kvarter og snakke om løst og fast innenfor både moterelaterte og mere personlige temaer.

Og jeg er ikke mindre fascinert av dama nå for å si det sånn!

Håper jeg får tid til å skrive ned intervjuet snart, så kan dele med dere på bloggen!

Inspirerende damer får man jo aldri nok av!!

Vi endte opp med å bli personlig invitert av henne og hennes squad påLUCKY STRIKE etterpå, og må innrømme at jeg var litt starstruck hele kvelden!

Men nå er jeg hjemme igjen, eller faktisk allerede på biltur med familien på veg til Gøteborg!

Og jeg uansett hvor mye jeg ELSKER mote, så blir det deilig med litt avslapping og en fashionfri sone noen dager!

Håper du også får en nydelig helg i (forhåpentligvis) godværet!

Legger ved noen bakstagebilder fra visningen til Helene.

See ya!!:)

Klem//Marthe

Meg og Kelly

Helene & Mimi Prober

Miss J fra Top Model, Mimi og en veldig cool dude, haha!

Jentene med superstylist Chad Tucker!

Girlsa med Alexandra Sætran fra Finansavisen.

Greit sliten i blikket, haha, men var en lang dag da!!;)

OUTFITS:

Marthe:

Learherpants//VanessaRudjordXByMAGMALOU

Shoes//HM

Top//Topshop

FauxFur//DryLake

Helene:

Jacket//VanessaRudjordXbyMAGMALOU

Top//Iro

Skirt//MimiProber

Shoes//HeleneWestbye

8 kommentarer
    1. Årlig jentetur til NY?? Og så vil myndighetene at jeg skal kjøre litt mindre bil for å redde verden? Sorry, kjip kommentar, men relevant.

    2. Meg: Alle kan gjøre litt, men alle kan ikke gjøre alt dessverre, så ja, må innrømme at jeg unner meg denne årlige jenteturen! Men lover at jeg gjør mange andre miljøbevisste valg:) Og det var ikke kjip kommentar, engasjement er alltid bra!! Klem, Marthe

    3. Men nå skal jeg være kjip igjen…. Oslo – New t/r York gir 2200kg co2 per person i utslipp. Min Golf diesel som de helst ikke vil ha inn i Oslo en gang går 16000km i året og gir 1600kg utslipp Mens dere to jenter fikser 4400kg helt alene på kun en helg. Du kan tenke miljø hele resten av året så mye du bare vil, men du ser konklusjonen selv, sant?

    4. Meg: Ja, konklusjonen er at du tydeligvis er mye bedre enn meg på dette området her, men det går fint. Hvis du mener folk skal slutte å fly totalt, synes jeg det er litt vel ekstremt. Jeg kommer aldri til å skamme meg for at jeg tar en ferie i ny og ne i hvertfall…Sorry…//M

    5. La nå folk få reise uten at man skulle bli påprakket dårlig samvittighet. Vi må alle bidra der vi kan og ønsker med tanke på miljø, man kan være miljøbevisst og ta valg i hverdagen som på sikt utgjør en forskjell, det er bedre enn ingenting. Flyreiser er en versting ja, men skal man la være å reise til steder man ønsker og har glede av, og kun kan fly til uten å bruke ukesvis på selve reisen? Mitt svar er nei, andre må gjerne mene noe annet. Hver og en må gjøre sine vurderinger. Heia retten til velge sjæl!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg