TEKNISK INKOMPETENT, MEN HOPPER I DET!

Hi there Sweetie Pies!

Klokken er faktisk over 02 på natten, og jeg får ikke sove fordi jeg har altfor mye som surrer oppe i hodet mitt!

Know the feeling??

Vanligvis setter jeg på en meditasjonsapp med søvnfokus de gangene jeg ikke sovner med én gang hodet faller ned på puta, men jeg er litt for gira til det også kjennes det ut som…eller for rastløs kanskje?

Og nettopp det er vel det som kjennetegner oss nattmennesker aller best, nemlig at kreativiteten begynner å boble som verst etter kl.21 og frem til typ nå.

I hvertfall for min del.

Funket greit før barn kan du si, men kanskje ikke like godt nå må jeg innrømme! Men heldigvis har barna gode sovehjerter på natten, så våkenetter på grunn av dét er det takk og lov lenge siden sist vi opplevde.

Men jeg elsker egentlig denne tankeboblen som kommer poppende på kvelden, og sprekker som en ballong stappfull av tanker og ideer. Noen er bra og noen er krise, haha, men da er det bare å notere ned absolutt alt, så man husker det til dagen etterpå og kan se på det med friske øyne igjen.

Men i dag lærte jeg noe gøy som jeg har hatt lyst til å gjøre lenge, så det er sikkert derfor jeg er litt ADHD akkurat nå! Jeg, som er selvutnevnt teknisk inkompetent (!!) og har hundre prosent aversjon mot alt som egentlig heter pc'er og mac'er og har egentlig nok med å skrive bloggen og logge meg inn og ut av mailkontoene mine hver dag, har nemlig lært meg å…..D R U M R O L L…: redigere videoer!!

Ja, det var ikke værre enn som så!! Men for meg som tror at alle IT-produkter fører en slags konspirasjonskrig mot meg, var det huuuge!!! Så nå ligger min første lille inspo-viddois ute på instagrammen min, og jeg håper jeg får tid fremover til å lage flere og lære meg det skikkelig!

Jeg vet ikke om det går an å legge ut disse videoene på dette bloggformatet for å være helt ærlig, jeg vet isåfall ikke hvordan jeg gjør det enda!! Men finner jeg ut av det, kommer jeg til å legge de ut her også!

Jeg må innrømme at jeg har skikkelig savnet å jobbe med video-og TV-formatet, både foran og bak kamera, for det er en helt annen dynamikk enn å bare ta stillbilder til foto! Back in the days under journaliststudiene i Trondheim var jeg faktisk med i den lokale Student-TV gruppa, og selv om jeg egentlig da var altfor beskjeden til å føle meg helt komf foran kamera, var det uansett kjempebra trening å komme seg litt ut av komfortsonen og hoppe i det likevel noen ganger. Men jeg husker også de sene kveldene vi satt på redigeringsrommet, og den spesielle stemningen som er når man setter sammen klipp, legger til musikk og vips så er det en story og OUT THERE liksom. Sååå digg følelse!

( Nå skal det sies at jeg ikke var så stødig akkurat med redigeringsbiten da heller, så takk til Jonna og Erling & Co i Dokumentar-gjengen som stort sett fixa mekkinga mens jeg jeg bare satt og hadde innspill hele tiden, hehe)

Og etter jeg ble stylist og make-up artist har jeg jobbet med utallige program og sendinger behind the scenes, og elsket det like mye!

Men hvorfor ikke skape sitt eget litt video-univers, så kan man vise på en mye mere visuell måte hva man gjør og opplever fra dag til dag?? Ikke sånn hva-har-du-på-brødskiva-di opplegg liksom, men jeg håper jeg kan inspirere litt ( hvertfall noen, haha) både når det kommer til mote, skjønnhet og happenings, men også litt trening og reise!

Jeg gleder meg!

Men nå er det absolutt sovings-AND NO CAMERAS ALLOWED;)

G'Night!!

Klem//Marthe

Ps: tusen takk til dronningen av make-up tutorials, @Dajanamakeup, for en superbra lesson i dag! U'r the Best!

Ootd:

Fauxfur//Gestuz

Knit//DesignerRemix

Pants//Gestuz

Boots//Inuikii

Bag//JimRickey

All MagMaLou (egenreklane)

Scarf//Gucci

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg