DEKK JULEBORDET I EN MIX AV SØLV, GULL, HVITT, SORT OG BRUNT!

Jeg elsker å invitere venner over på middag, og mens mannen min pleier å stå for maten, står jeg som regel og råkoser meg med å pynte bordet. Borddekking er nesten terapi for meg, og jeg elsker følelsen av å ha bygd opp et slags bordunivers helt fra scratch, og jeg gjør aldri samme bordsetting igjen to ganger.

Denne kvelden var jeg inspirert av en utstilling jeg så her om dagen på Norrgavel, som hadde disse brune vakre kvistene som heter trollhasler i fokus. Så jeg kjøpte 4 av disse greinene, som jeg klipte av til riktig lengde og kjøpte en LED-lenke i tillegg som består av 5 "lys-armer" man kan feste og dekorere som man vil.

Ellers hadde jeg bestemt meg for å kjøre en mix av sølv, sort,hvitt, brunt og gull, så jeg startet med bordbrikkene som er kjøpt på Kremmerhuset. Jeg kjøpte de i sort, grå og gull, og mixet de med mine nye glassbrikker fra Majorstuen Elektriske!

Jeg fant noen Burberry lignende servietter på Mina Milanda, og vinglassene er en blanding av Riedel med noen reserveglass fra Lagerhaus, siden det ofte knuses ett eller to i løpet av en kveld.

På kremmerhuset kjøpte jeg ett sett med fake kongler, einebær og eikenøtter som jeg festetrundt serviettene og rundt stetten på vinglassene.

Grenene pimpet jeg opp med papirjulekuler i hvit og sort fra Norrgavel, og bestikket kjørte jeg på med annenhver i gull (kjøpt på Lagerhaus), mens sølvbestikket var en bryllupsgave!

Jeg er veldig glad i å bruke mye lys og blomster i tillegg, og mange av vasene og telysholderne mine er kjøpt på Mina Milanda, mens alt av blomster endte jeg opp med å kjøpe på Storo denne gangen.

Som sagt, elsker vi å lage mat, men denne uken hadde vi rett og slett ikke tid. Og særlig når ene gjesten ikke spiser kjøtt men fisk, den andre spiser kjøtt men ikke sjømat og den tredje har firehundre forskjellige allergier, måtte jeg krype til korset og ringe Rodrigo, som driver de fantastiske restaurantene Delicatessen, Publico og Aymara. Han hooket oss opp med en deilig menymix, så det var et alternativ for alle!! Og den peruanske maten vi fikk tilsendt fra Aymara var så god at jeg anbefaler dere å stikke innom der på Sollie Plass neste gang du er sugen på et digg måltid!

Håper du har fått litt inspo, og ønsker deg med det en superfin søndag videre!

Klem//Marthe

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg